|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett problem med bilen, jag har bytt bromssakivor o brömsbelägg för 800mil sen eftersom de skakade i ratten vid inbromsning sen försvann skakningen men nu har det börjat igen, jag har en e 36 320 97 modell köpte 17 tums fälgar till den men däcken e gansga slitna sen e de så att när man kör över 100km/h som skakningar uppkommer de känns både i pedalen o på chassit de känns som hela bilen skakar. Undrar om de kan vara dåliga däck eller däcken e inte balanserade eller om ni vet kom med förslag vad kan de vara | |
|
kolla luften i däcken å balansera dem... det kan hjälpa |
|
bole |
obalanserade däck eller glapp i framvagn ( länkarmar som glappar) ... jag hade samma problem, bytte själv bärarmarna (måste bytas i par o kostar ca 5000 kr på BMW, för originalet.. annars biltema) och hållarna till dem, gjorde hjulinställning och d funkar perfekt nu hälsningar |
|
Kom vibrationerna när du la på 17"-däcken? Slitna däck brukar inte sällan ge upphov till vibrationer. Är det originalfälgar eller "piratfälgar"? Behöver du navringar till fälgarna? Om så är fallet och du saknar dessa ringar, hamnar hjulen ocentrerat och då får du garanterat vibrationer. Är fälgarna/däcken runda? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
du kan ha skeva bromsskivor vågar man inget så vinner man inget!!!!!! |
|
|
Nanko: ja hade samma problem, bytte bromsskivor o allt blev bra igen :) ///Schumi |
|
bole |
Kolla först om du inte har glapp i framvagn..hissa upp din bil o försök att skaka hjulen från vänster till höger ...om du ser att det finns glapp så är det nog detta...kolla om däcken är snedslitna åxå..glappar det inte och är däcken inte snedslitna då är det bromsskivor 100% |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.