|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Stormen fixade till att en fet blomlåda landade på motorhuven inatt Länk Länk tråkigt som fan, självrisk på 5000 så det blir att fixa en beg., någon som har en Orientblå V8 huv liggandes? maila gärna i.s.f. Ja, jag vet att jag lovade att lämna detta forum för gott, men det är nog lättare att sluta röka! | |
bmw alpina b3 |
ojdå inte kull men är det inte billigare att lacka om huven mvh |
|
nää, den är rätt "veckad", känns bättre att sätta på en hel o sedan lacka, jag ska ändå lacka hela bilen, verkar vara svårt på begmarknaden att hitta en V8 huv. Är det EXAKT samma huv (infästning mm.) på 530/540 E34 som på Executiv modellerna? Någon som vet? |
|
|
Trist, men faktum är att ägaren till blomlådan är ansvarig för skadan! Kolla om du inte kan få självrisken betald av den personen eller personens försäkringsbolag (om du vet vem det är)! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Var det din blomlåda som föll eller fastighetsägarens. Vad jag vet får man inte ha blomlådor placerade så risken finns att de ramlar ner. Kan vara så att någon annans försäkringsbolag kan komma med i bilden. Vem är orsak till att lådan fanns där?????? vänligen Tommy NoFear |
|
| Det var grannens låda, men haket är att det är ingen "direkt" parkering där, men det är inte förbjudet heller att parkera där, jag höll faktiskt på att lasta ur efter en fiskeresa i Norge, var trött och orkade inte köra undan bilen... De är inte hemma, ska kolla efter 4 | |
|
väcker min gamla tråd lite... tjaffsar fortfarande med lådägaren, inte för att jag är snål, bara för att han är sniken o spelar dum... någon som vet var på nätet det kan finnas "passande lagtext"? har letat, kan inte hitta lagtext, men har för mig att det finns... |
|
|
Det är väl rätt självklart att det är den som hängt upp blomlådan som är skyldig att se till att den sitter kvar, tänk om den landat i huvudet på ett barn eller nåt. Ring ditt försäkringsbolag och be att få tala med en jurist där, du har rättshjälp genom försäkringen och gör en skadeanmälan med grannens blomlåda som motpart. Man får aldrig hänga blomlådor och liknande på utsidan av balkonger eller utanför fönster om det är högre upp än markplan. /Christofer |
|
|
Tja, kolla med ditt eget försäkringsbolag, de torde ju ha intresse av att hjälpa dig då de eventuellt kan slippa betala. /Martin |
|
| Länk | |
| Hör efter med fastighetsägaren/förvaltaren om det finns försäkring på fastigheten som täcker din skada. Grannen med blosterlådan ska annars stå för självrisken och han kommer inte undan om du kan påvisa fakta. Spelar heller ingen roll om bilen var parkerad där eller inte. Om det kommit en trafikant som fått blomlådan i huvudet vem tror du fått stå till svars då? | |
| ok, tack | |
|
"väcker min gamla tråd lite... tjaffsar fortfarande med lådägaren, inte för att jag är snål, bara för att han är sniken o spelar dum..." Är beredd att hålla med dig, sådant man kunde låtit passera vill man omöjligen låta göra när personern i fråga visar sig vara en "dumjävel" Så mitt råd är : Låt det inte passera! Känns dessutom rent spontant att du har lagtexten på din sida. |
|
|
Han slingrar sig och skyller på bilen, att den inte fick stå där, det är både och... det är egentligen "förbjudet" att stå där enligt kommunen, men det finns ingen skyllt om det. Men, jag skiter i bilen, vill bara sätta dit kräket för att hans låda kunde vållat skada, såg nu i hyreskontraktet att inga som helst prylar får hängas på utsidan av huset. |
|
marw |
Hur går det? Har något nytt hänt. Jag hade dödat kräcket om det hände på min bil. mvh, marw |
|
Ahh han har inget som hälst att komma med. Han kan skylla hur mycket han vill på att bilen inte fick parkeras där. Det är irrelevant. I så fall får han väl lämna in en polisannmäla på en felparkerad bil, retroaktivt. Har ju mycket svårt att se den böteslappen trilla ner i din brevlåda. Se nu till att reda ut det hela. Ring ditt försäkringsbolag och tala om vad som hänt. Därifrån tror jag nästan att dom sköter resten, och kontaktar hanns. Om du ska ta hand om skadorna själv så blir det ju en massa jobb och utgifter för din del. Och det verkar ju löjligt solklart att han har brutit mot hyteskontraktet. |
|
|
Tänk om det varit en människa som stod under lådan, hade det då varit okej att lådan lossnade? Mvh Stephan |
|
|
Har egentligen lust att skicka dit några "fina vänner" (han har flyttat), mitt F.B. skiter i saken och vill ha 5000:- i självrisk alt. hänvisar till hans bolag. Han säger att deras bolag skyller på stormen bla. bla. skitsnack bara... En huv hittar jag för 1500-2000, jag orkar inte med att dra in han för rätta, det är inte värt besväret, har bra lackkontakter så jag lär lacka hela bilen MYCKET billigt ändå innan försäljning (storstad). Vad jag gör nu är att polisanmäler och använder bilen som bevis, jag vill inte ha några cash (skulle jag ångra mig, får jag skicka dit några som är lite beroende...) orkar inte tjaffsa med han, blir bara förbannad o vill xxxx, han kanske blir lite svettig när polisanmälan ramlar ner i brevlådan, det finns inga bevis på att bilen var PARKERAD där då kommunlagen säger att kontinuerlig avlastning finns... |
|
| Hur i h-e kan FB bara skita i skaen? Det är deras förbannade skyldiget att lösa! | |
|
Tycker också att det är sjukt hur ett försäkringsbolag kör med de där taktiken. Du har ju för fan betalat för att en försäkring ska gälla. Snacka med ditt försäkringsbolag och säg att de SKA snacka med gubbens! Såg nu att tråden är rätt gammal... Hoppas det löste sig för dig! DANNE Min bil: Länk |
|
| tror att FB är rätt medvetna om att gemene man inte orkar tjafsa om mindre summor, därför är de ovilliga att hjälpa om man inte slår näven i bordet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.