|
|
|
|---|---|
|
Jahapp! Detta missade jag när jag tittade på nya bilen. Såg idag att ena takrailet är bubbligt i lacjen på ett område stort som en 5-krona... Nu till frågan! Är det en jätteoperation att skruva dit ett nytt..? Eller ska man leva med det? Någon annan som drabbats? /Klasse | |
|
Det är väl aluminium railsen är gjorda av och isfåfall betyder det att det oxiderat. Prova att peta lite med en liten elektronikmejsel få att avgöra om det är rost eller oxid. Man kan självklart ta bort railsen men frågan är om man måste ta bort innertaket först eller om det bara sitter bultat uppifrån (eller inifrån)?! Ring en lackverkstad som pysslar med BMW så vet de definitivt hur det sitter monterat och om det är svårt att demontera och återmontera. Vore trist om man inte fick det tätt efteråt :( Lycka till och grattis till nybilsförvärvet Din Hornet kompis -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
En sak till, om du byter den ena railsen så kommer det antagligen bli nyansskillnader eftersom lacken blekts efter alla år. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
måste bara fråga: aluminium kan väl inte rosta? bara oxidera? ursäkta besserwisser stuke men.. |
|
|
immer: Exakt, men eftersom jag inte är hundra på att det är alu så helgarderade jag mig :) M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Hejsan Stephan! Jo, det är med all sannolikhet aluminium, & oxidering...tror jag låter det vara, verkstaden berättade att man måste demontera innertaket för att byta rails....inte värt det. När ska vi köra Hornet då! /Klasse |
|
|
Av någon märklig anledning så är det nästan alltid bara det ENA railset som oxiderar, någon som har en teori om varför? Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| spephan: heheh, det va väl det jag tänkte att du gjorde :) | |
|
Micke: Om det är vänster rails så har det antagligen med att göra att den sidan är mest utsatt eftersom du har mötande trafik på vänster sida. Mosse: Du har ju aldrig tid eftersom du prioriterar din flickvän mer än mig ;DD Nu känns det som säsongen är över så vi får väl ta en tur en solig dag i April -05. Åk och köp mer kolfiber! M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Säsongen är inte över förräns snön faller Stephan! på med långkallingarna nu! ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.