|
|
|
|---|---|
Woodi |
Jag har problem med min check control i min 525i -89. När jag tar bilen på mornarna så fungerar inte check controlen, mätarställning, tankmätare och tempmätare. Även hastighetsmätaren fungerar dåligt ibland. Man hör varnings pipen när man startar bilen och dom kommer åtarkommande hela tiden. Men efter ca 15-20 min oberoende hu man kör så vaknar check controlen och mätarna, och dom fungerar hela dagen även om jag ställer ifrån mig den ett par timmar. Men när jag tar den dagen efter så är det samma problem. Jag har fått för mig att det är en konding eller att batteri eller liknande som måste bytas men jag vet inte säkert. Hoppas att få hjälp av kunnigt folk på denna sida. MVH /// Johan Skogh |
|
Välkommen till forumet! Ja, det låter som du behöver byta kondensatorerna på kortet. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Woodi |
är det ett jobb som jag som hemmapulare vågar mig på eller hur är det. Jag har lödstation och grundläggande kunskap. Är det en eller flera kondingar som ska bytas då eller??? |
|
Ja, det kan du säkert klara av - mänga här inkl mig själv har gjort det.. Om du söker, så hittar du läsning i flera timmar. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Woodi |
Jag öppnade instrumenteringen idag, och jag undrar om jag ska byta ut alla kondingar eller om det räcker att byta en eller två??? Har bilder om det behövs. MVH /// Johan Skogh |
|
Jag bytte alla, trots att jag såg vilken som var trasig. Kondensatorer håller inte i all oändlighet, och då var det lika bra att byta alla när jag hade det isär tyckte jag. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.