AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
520

F1 fråga

Jag följer inte så noga F1 cirkusen på sista tiden,(det beror nog på den impotens Williams har drabbats av i år) men en sak märkte jag när jag för en gångs skull bänkade mig framför TVn i går.
Och då ser jag att WIlliamsbilen likanr inte den jag har sett vid tidigare tävlingar i år. Hajnosen äör borta...
Har BMW Williams gått tillbaka till förra årets bil? eller har dem kommit med en ny bil som dem ersatte FW26? Eller är det bara noskonen som blev ändrad?
varför går man ifrån den hajnosliknande lösningen? var det det som gjorde att BMWWilliam inte kunde hävda sig i kunkuransen? jag trodde att det fanna andra orsaker och att nosen bidrog till bätte aerodynamik trotts allt?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Ändringen av noskonen är en av ett par förändringar som gjorts på sistone, de har väl kommit fram till att idén inte va så bra som de trodde från början helt enkelt. Länk
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Den var sidvindskänslig.

----BMW ///M3---
en annan sak jag undrar: depåstopp för Williams var betydligt lägre än konkurenternas. dem flesta klarade det på mellan 6,5-8 sekunder medans Montoyas första stopp var nästan 12 sekunder och andra 9,5. det såg ut som att hjulbyte gick på 3-4 sekunder och sedan tankade dem den klara bilen längre än konkurenterna. Efter Montoyas första långa stopp kom inte heller antalet liter fram i TVn den andra var 76 liter .
Är det så att BMW motorn är törstigare än konkurenterna eller är Williams tanknings personal klantiga?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Vet inte om det påverkade depåstoppet men jag såg hur mekanikerna skruvade ner Pizzonas frontspoiler kanske gjorde dom liknande med Montoya och kanske så tog det lite tid.
Deliq
Vid "12-sekundersstoppet" fick Montoya dessutom vänta någon extra sekund för en annan bil som passerade in i depån just när han skulle ut...

M V H // Dennis L.

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.