|
|
|
|---|---|
Jeppe W |
Mitt batteri laddar ur ideligen och felsökning pekar på kortis nå'nstans, men inget kabelfel har uppenbarat sig. LKM:en då tänkte jag och började leta som en tok men inte då, där den borde ha suttit sitter ABS enheten, och inte på nå'n av alla plastlådorna står det LKM...?? Var kan den sitta? Bilmodellen är 535i -91 |
Deliq |
>jeppe du har mail... M V H // Dennis L. "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
och Länk Prova att mäta upp förbrukningen över säkringarna. Ett vaqnligt fel är att värmeventilerna ligger och drar ström, koppla ur dessa och se om det hjälper. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Jeppe W |
Jag har oxå sett dessa sidor, men blev lixom osäker vilken låda det skulle vara då det inte står "LKM" på nå'n av dom jag hittat, vare sig under huven eller baksätet...Deliq propsar på att det ÄR lådan under huven som det i mitt fall står "ABS" längst ut till höger på, så jag litar på honom å sliter ut den i eftermidda efter jobbet! Kan även nämnas att när allt är avslaget och dörrarna stängda klickar det till i ett relä under baksätet när jag lyfter/sätter dit pluskabeln, ska det vara så? Impedansen mellan jord och pluskabel är stadiga 1540 ohm, borde väl inte överhuvudtaget vara nå'n koplpling dessa emellan? |
|
Det är på förarsidan som LKM sitter, modulen längst ut. ABS kan det stå på en ändå, då den kan vara gjord av ABS-plast. Det brukar stå LKM-L, LKM-B, LKM ECE B eller liknande på den. Den är bara att dra rakt upp, men sitter oftast fast så man får ta i lite. ABS- och motorstyrmodulerna sitter på bilens passagerarsida. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Jeppe W |
Finns överhuvudtaget ingen text alls som ens börjar på L.....men som sagt, ska skruva upp den ikväll å kika lite! Ingen som har synpunkter på den upptäckta impedansen? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.