AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.555

kolfiberhuvarna på realcar.

tjenna
kollade lite på vad realcar hade å erbjuda för styling å kollade lite på kolfiberhuvarna.
så som jag fattade det så var de från årmodell 92....

är det skillnad på 325 e36 91 å 92 i karossen?
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Ingen skillnad. Dock så är inte kvalitén den bästa.

/Edvard
BMW CS # 4503
Länk
ok på kolfiberhuvarna fråm realcar menar du?

vart hittar man bra huvar?
Jag tittade på en huv som enligt ägaren kom från Reaslcar i helgenr.
Den var riktigt fin och enligt min uppfattning prisvärd.

Men det kan vara avvikelser på kvaliteten kanske?

/Anton
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej igen.

Jepps, menade realcars huvar.

Har en bekant som fick efter mycket om och men lämna tillbaka sin huv pga dålig passform till sin e36:a.

Jag har beställt min från Reptil Länk

Annars så säljer Styletech Länk också huvar. FK Automotive tror jag märket är.

/Edvard
BMW CS # 4503
Länk
Deras kolfiberhuvar funkar nog kanon om man ska ha bilen som "show-bil", men om man ska gasa rejält med bilen så rekommenderar jag någon med högre kvalitè.
Tyvärr får man inte tag på en riktig kolfiberhuv för dom pengarna som Realcars kostar.

Här kan ni se och läsa vad som hände i 300+ med en kolfiberhuv från Realcar. AJ :)

---> Länk

MVH / Jacob
Jacob_M3
men det lär väll inte hända på bmw eftersom huven e på fel håll ;P eller?

bumper ok men det va inte så stor skillnad i pris så.. man får ju inte va dumsnål =)
Iggle: Alla modeller har ju inte "huv-öppningen" på fel håll... :)

MVH / Jacob
Det låter vettigt det ni säger.
Men den huv som jag såg var helt enkelt kanonfin!

Jag ska försöka få fram en bild på den.

/Anton
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Men realcars kolfiberhuvar lär väl funka på min gamla snik coupé, den ska gå i vinter? Det måste väl funka bra?
Den toppar ju bara 210km/h. =)

MVH Morgan.

Länk
B1
541
B1
520iT -91 E34(brukis)
323i -79 E21(bygge)
325i RB25GTS -90 E30(lekbil)
Jag har kört 280 km/h med en Reptil huv, men den satt med huvsprint också. Vilken huv ni än köper ska ni inte åka fortare än 150 utan sprintar, jag har sett hur bilen ser ut när huven släppt, och det är inte vackert...

Länk

www.reptil.nu
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
B1 : Snygg bil!!!!

Hästar????

Men om jag ska köpa kolfiberhuv skulle jag gör det här>
Länk

///325///
B1
541
B1
520iT -91 E34(brukis)
323i -79 E21(bygge)
Jonte: Vet inte, har inte bromsat den, men enligt formler i GIK katalogen ska det vara strax över 400hk.

Dom har bra kvalité men... 10900:- för en kåpa som kostar 1800:- hos oss... lite halvdyrt...

Länk

www.reptil.nu
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
B1:
ja det har du rätt i !!! kvalitet är inte allt här i livet!!!!

///325///
B1
541
B1
520iT -91 E34(brukis)
323i -79 E21(bygge)
..nu säger jag inte att vår kvalité är dålig, men den är inte lika bra som deras, däremot duger den gott till bildelar. Vi ska inte bygga flygplansvingar och sådant ;-)

Länk

www.reptil.nu
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Huven från realcar som lossnade hade nog mer med aerodynamik (att göra hål i huven) än övrig prestanda. Men det är bara en snabbanalys jag gjorde eftersom jag vet omständigheterna. Det gick för övrigt i 280, en kollega till mig befann sig strax bakom och fick resterna efter div bildelar på sin ferrari stradale. Det som man kan ifrågasätta hos realcar är hur de upplyser sina kunder vid eventuella modifieringar eller sända med en information vid köp. Men det kostar för kunden om man skall addera till alla servicevärden. Det blir lätt en högre prislapp.

Sedan vet jag att priserna hos annan omnämnd leverantör ovan, kommer sänkas i slutet på detta år då fler produkter som tillverkas i Kina kommer ersätta befintliga utbudet. Formarna är gjorda i Sverige och Tyskland. Mer info kommer nog på sidan inom kort. Är det någon som funderar på E46huv i kolfiber så kan jag rekomendera den modell jag kör med. Den klarar garanterat +320km/tim ;) samt hård behandling med karosskrängningar mm utan vare sig hoodpins eller spännband.
Den kommer förövrigt gå att köpa för ca 10 000 kr från Kina samt motorkåpor till BMW för runt 3000 kr från samma producent.

Sedan en liten annan intressant upplysning kring kolfiber. Det är slut på kolfiber för i år hos producenterna för kolfiberduk runt om i Världen. Att beakta när man diskuterar priser. Volymerna ökar först i feb-04. Kinesiska tillverkar har dammsugit hela marknaden. Så det ser ju positivt ut inför nästa års tuningsäsong. Billigare och fler produkter...porrigt värre!

Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
b1:
ja det vet jag ....att du menade så!!!!!

///325///
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Kineserna är på gång lika stål har dom köpt så jävlar mycket. dom pratade om de på jobbet "är svetsare" priserna har gått upp mycket på stål
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.