AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
556

oljesil, hur ta bort locket?

Qu
326
Quibbles
318i E30 -90
635Csi E24 -83
ska kolla så d inte e nå skit i min oljesil på oljepumpen (m30, 535 e34) men vill inte ta i för att få bort locket innan jag vet hur det sitter. är det skruv"kork" eller ska man bända eller finns det någon metod jag inte tänkt på?
-BeeMWe-
På tal om annat. Sålt allt av m535an ? :) Hur går byggplanerna ?
Qu
326
Quibbles
318i E30 -90
635Csi E24 -83
tjena! jorå allt utom huven, en drivaxel och det jag behöver själv (motor, låda, kardan, kylare) är sålt. sitter och väntar på motorfästen nu och det hr jag gjort i över en vecka... ska fixa från annat håll nu ser d ut som å då bör jag ha dom till nästa helg. då borde jag kunna passa in motor, modda torped och koppla d mesta av allt kablage/slangar. är nog inte så många arbetstimmar kvar men jag är så sällan i garaget nu så :/. har även en 635 jag pysslar lite med och den snor en del tid.

du vet inte hur locket till oljesilen sitter fast? finns d nån packning innanför locket som man ska byta om man lossar på d också?
-BeeMWe-
Jag hittade en larmdosa i röran hemma men du har väll inte så stor nytta av den nu :)

Hm tyvärr, jag har aldrig varit där och pillat.
-BeeMWe-
By the way.. Du har 1.8 motorn på runt 105 hästar va? Jag behöver gummislangen/röret från luftfilterbox till motor om din är hel.
Qu
326
Quibbles
318i E30 -90
635Csi E24 -83
nja den har nog fler än 105 hk kvar. e ju nyligen renoverad.
säljer inte så små delar än... vill helst få iväg så stora partier av motor etc åt gången och att det då saknas vissa slangar är obra ;).
-BeeMWe-
Menade att du hade en vanlig 318 inte iS :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.