|
|
|
|---|---|
|
Tänkte uppgradera ljudet i E39:an. Har originalsystemet nu ( buissness tror jag det e ) Vill inte såga o klippa i bilen därför en Bra aktiv baslåda hade varit ok till mig då jag saknar lite bas bara. Då E39:orna är riktigt ljudisolerade så behövs det en fet låda. Vilken aktiv låda är BÄST och som ger mest bas? några tips? mvh Dragolito | |
Robsarve |
e39 sedan har kanaler för att släppa igenom bas till kupén, så de flesta lådvarianter fungerar hyfsat. Infinity/JBL har en liten sub som är riktigt bra för sådär 3600:-, men är det mycket bas du är ute efter så ligger MacAudios basar bättre till. (mer på www.brl.se & www.nardik.se) Min personliga åsikt att för de pengarna är det bättre och roligare att bygga en bilanpassad lösning, men har man inte lust/Tid så är ovanstående en ok lösning. Det du kommer att märka är att du får byta resten av högtalarna och steget till dem oxå om du sätter in nått sånt här... tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
|
Tackar :) Mvh Dragolito |
|
|
Har läst mig till att det är en god idé att blocka bas-signalerna till de övriga högtalarna när du installerar en bas. Därmed får de övriga högtalarna mer utrymme för övriga frekvenser vilket ger bättre ljud. Har ej provat men läst runt halva dan på olika sajter om detta. |
|
|
Det kan vara idé att göra detta, men snart är man då inne på det som Erik skriver, att anpassa bilen fullt ut för bättre ljud osv. Erik: De där kanalerna du menar i E39 sedan som släpper in bas från en baslåda hittar jag inte i min, eller har jag missat nåt? FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.