|
|
|
|---|---|
|
Jag är en sån där fuskis som håller på att renovera mina instrument på en 530i, jag har nu bestämt mig för att placera ett M märke precis som på M5 osv.. det sitter ju ovanför EML lampan i miten på instrumentet, nu till min fråga, någon som vet vad märket eller dekalen har för reservdelsnummer? Jag har tillgång till ETK men hittar inte den där, jag har testat med märket som sitter i M ratten och det bör fungera men det passar inte klockrent. There could only be one... | |
|
Pcdoktorn du har inte lust att kolla om BMW har ventilhattar med M-emblem på??? Tack på förhand.... |
|
Grusse |
Det har jag kollat, men kan inte hitta några. Men länken till den sidan där ventilhattarna fanns på stod det ett reservdelsnummer och det såg onekligen ut som ett BMW nummer, men det gav inget resultat när jag sökte på ETK:n. Kanske ska prova att ringa BMW och kolla, för ibland så får dom upp vissa delar som inte verkar finnas med på min version av ETK (09/01) |
| skulle vara kul att kunna söka lite innan man kontakta BMW,undrar varför inte BMW kunde sälja en skiva så hemligt är det väll inte?? | |
|
Lite of topic, men jag kan ju inte låta bli att säga ett ETK måste vara ett av de i särklass sämsta reservdelsprogram som någonsin gjorts... fattar inte att BMW som lägger ned så mycket på att bygga bilar av god kvalitet inte kan hålla sig med något mer professionellt... 1) Det går inte att söka efter en reservdel via namn eller funktion... 2) Det finns bara en väg till en del, även om delen kan nänföras till flera grupper... 3) Många delar saknas eller finns bara delvis med... 4) Användargränssnittet/layouten är helt under isen... 5) Om jag har matat in uppgifterna för min bil och vill se på en del som inte finns originalmonterad på just den på modellen, så säger det korkade systemet typ "detaljen finns inte monterad på aktuell bil" också -vägrar- den att visa info!! Hmmmmm... kan inte BMW bättre än så......?? |
|
| Du har väl ingen M bil? ;) | |
|
Mosse syftar du på mig så är det helt rätt, men lite M.ig kan man väl få vara ändå ? Dessutom skrev jag ju att jag är en fuskis i detta fall There could only be one... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.