AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
751

cd växlare BMW

ferraripeter
Är alla BMW`s växlar känslig för brända skivor.. helst då dom som är brända i hög speed... eller är dom ädldre växlarna sämre.. min sitte i en -95..

finss det BMW enkelspelare som man kan sätt rakt in där kasseten sitter idag.. och som funkar med multiratten.. isf, någon som har en till salu?

det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet.
ferraripeter
Jasså, ingen kör med brända skivor.. i sina bilar.. och kan svara på frågan..

Jag har bara hembränt i min 6 CD-vxl och det e inga problem.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Har också min 6 CD-vxl laddad med enbart hembrända skivor. Inga problem med det.
ferraripeter
du Sura, är din med äldre modell?

...använder ofta brända skivor...

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
ferraripeter:Ja,den är original från -91 och jag bränner med
X48
Tror inte BMW:s växlare är känsligare än andra, det är ju bara en logga på spelaren, verket med laserpick-up osv görs ju av t.ex Philips, Sony, Alpine, Becker osv. Det sitter garanterat samma CD-verk i många av tillverkarnas egna spelare. Att bränna audioskivor är ju lite kinkigare än dataskivor, jag kör oftast med ett snäpp lägre hastighet vid bränningen än "nödvändigt", det ger minimalt med problem.

FP
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Har inte haft några problem med hembränt i min orginalväxlare alls. Kört på full macka, dvs 48x och inga problem.

Jag har beställt en ny CD-växlare så min inte gillar gupp så bra längre även fabriksskivor och dessutom så hoppas jag på bättre ljud från den nya. Se här: Länk dessa finns i ett flertal olika utföranden för diverse applikationer så detta kanske kan vara en lösning.

Mvh Björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.