|
|
|
|---|---|
|
Mina huvudnycklar är kopplade till mitt orginal larm... dvs. jag har två knappar på dem. Dessa "gummi pluppar" börjar bli ordentligt slitna. Måste man köpa helt nya nycklar eller kan man inte bara köpa dessa pluppar? Ser ut som om man skulle kunna pilla bort dem men jag har inte vågat om det är så att de förstörs... Nån som vet? Danne - H U M A N R A G E - | |
|
någon? - H U M A N R A G E - |
|
| JA snälla svsra någon har samma problem : ) : ) | |
bole |
jag använder min reservnyckel som jag programerat om ... den e mkt välvårdad o den andra slitna har jag som reserv...annars ring bmw o fråga |
|
Om du menar gummit som täcker tryck-knapparna i originalnyckeln, går de tyvärr inte att byta (BMW säljer i alla fall inte gummiskyddet som lös del!). Så det är nog tyvärr bara att bita i det sura äpplet och köpa en helt ny nyckel (inte så billig!) eller använda nyckel nr 2 om den är i bättre skick. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Samma skitskick där tyvärr... :( - H U M A N R A G E - |
|
|
Jag har inte kollat närmare på nycklarna, men kanske går det med lite händighet och pill, att använda en likadan "donator-nyckel" från en skrotad bil, och flytta över dess gummiknappar till din slitna!? Nycklar från skrotade bilar, borde man kunna få gratis på en skrot... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan B- Det borde ju inte vara nåt problem! Bra förslag!!! Känner du till nån skrot man kan kolla med? - H U M A N R A G E - |
|
|
Dandelue, har inte så bra koll på skrotar i ditt närområde. Kolla via bildelsbasen, om du finner någon i din närhet: Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Nycklar får man nog inte gratis på en skrot, frågan är om de vill sälja nýcklar över huvud taget. De måste ju finnas med för att de ska kunna sälja dörrlås/tändningslås | |
|
ja men kanske inte på vilar där alla lås är sabbade, men frågan är då om nycklarna finns kvar =) Har också slitna knappar på min nyckel, och jag har bara en :( Är det någon som vet vad det kostar att fixa en ny nyckel på bmw? Mvh Länk |
|
|
Nyklarna är inte billiga! Till bilar innan -95 då startspärr infördes, är de dock lite billigare än de modeller som har startspärr. Men de kostar ändå ca 1000kr/st! Har du nycklar utan larmsändare, kommer du undan med kanske halva summan... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Oj, det va ju inte billigt direkt. Ska kolla om det går att köpa nycklar så där på skroten, kan ju inte va speciellt dyrt om man nu får tag i en. Länk |
|
|
Jag fyllde i plupparna med packningsgukka har funkat perfekt men fyll inte ända ut i kanten för annars kan man inte trycka ned knapparna... M.V.H Beam me up scotty!!! ay ay sire!! |
|
|
Ok. har du bilder på hur du gjorde eller kan du skriva ett "mek tips"? :) Länk |
|
|
Det är väldigt enkelt fyll i hålet försiktigt med packning på tub eller liknande jag använde sealtite 210 man fyller i hålet/hålen blöter fingret med vatten och formar till gukkan innan den torkar det är som när du fogar busenkelt har haft detta på min nyckel i 6 mån syns inget som helst slitage. Beam me up scotty!!! ay ay sire!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.