|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! min inspektions lampa går på hela tiden! släkte den men den tänds igen efter en stund. bilen går klockrent! & då menar jag klockrent. dock så måste jag byta bromsar bak på den då jag fick det på bes. fick på lykta fram med. men vad ger signal till inspektions lampan? kan bromsarna bak el. lyktan fram tända den? (tror inte det men måste ju få rätsida på detta) OM inte vad tänder lampan? går det att få felkoder från den modell jag har? det är en E30 325i Touring -89:a tacksam för svar. mvh johan | |
|
Troligen SI batterierna som är slut... Kolla mektipsen, står precis hur du skall göra för att byta betterierna där... /Chrille |
|
|
Kan det vara så!? polarns E30 är ju äldre än min men han har aldrig bytt & inte haft dom problemen! är det dyrt att köpa? Mvh johan |
|
|
Batterierna är billiga, det är jobbet med att få dit dom som är pilligt ;). Som allting annat här i livet antar jag .... *S* :) |
|
|
Ok! ska ta & byta dom då! köpa på bmw eller? finns det pirat eller handlar man helt enkelt vanliga? Mvh johan |
|
|
Kolla Länk Det är jätte lätt att byta dom... Går faktiskt med vilka laddningsbarabatterier som helst... Bara plocka bort lödöronen från de gamla och löda dit på de nya... eller då Elfa eller clasohlsson och köpa med färdiga lödöron... Lycka till... /Chrille |
|
|
Har haft samma problem, ladda bilbatteriet fullt en gång och det funkar prima igen. lycka till //Fullställ |
|
| Si batterierna laddas av bilbatteriet och om det är slut så får dom ingen laddning, ladda batteriet fullt och vänta ett par timmar | |
|
ok. ska prova det! tck så länge mvh johan |
|
|
Kommer inte att fungera, SI-batterierna ska klara av flera månader utan att tappa minnet om vanliga batteriet saknas. Byte är det enda som hjälper... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.