AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.626

Vad kostar nya nycklar hos bmw?

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Har lyckats tappa bort min ena nyckel. Den med tre knappar. vad kostar en ny på bmw?
Kn
10
Knabben
320 Touring -98
1429:-(år 2000 på Jacobssons i Jönköping)Då ingår ett intyg från BMW med makuleringsjournal som visar vilka nycklar som är uttagna och används eller spärrats.
Inkodning av ny nyckel, Nyckeltest, Spärr av borttappad nyckel=288:-
Skydd av larmnyckel=28:-
Ny nyckel m. fjärrkontroll=829:-
Moms=286:-

Summa: 1429:-

Tobbe
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
VA!

Detta är ju rena rånet.
Kn
10
Knabben
320 Touring -98
Tycker jag också, men priset stämmer tyvärr. Jacobssons är inte direkt kända för att vara billiga! Kanske är "din" BMW handlare billigare. Det som retar mig mest är att jag omgående lyckades slarva bort även den nya nyckeln....

Tobbe
Ha
38
Hallå Eller
328i Coupé 1996
Hoppsan!
Jag betalade 800:- för bara nyckeltest på Wölkes i Göteborg.

Priser på nycklar från BMW Sverige:
En huvudnyckel kostar 260:-
En nyckel med fjärrsändare kostar 1.060:-
Nyckelkontroll på vår verkstad kostar 1.000:-
ingen som vet vad det kostar med ny nyckel till en gammal E30?
warbus
En "vanlig" nyckel till gammla modellerna innan -96 kosta c:a 120 kr att göra hos en vanlig låssmed!

LARS H
men då får man ju ingen svart bmw-nyckel-skaft-grej som nyckeln sitter i väl?
Jo
131
Johan325
325 e36 coupé - 92
Man kan köpa ett blankt nyckelämne på bmw och sedan gå till en låssmed som skär till den. Då får man orginalgrepp.
jasså, på så sätt. vad går en sådan på då? kan man få "hölstret"
Jo
131
Johan325
325 e36 coupé - 92
Jag vet inte riktigt men jag skulle tippa på nån hundring för ämnet och sen tar låsmeden ca 100:-
Nic
Jag spärrade tre nycklar när jag köpte min bil för ett tag sedan, 990kr kostade det, höll på svimma.
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Jag fick också en chock, ÖVER 1.000:- för en ny nyckel, helt otroligt!! Man tror inte att det är sant och det blir inte bättre av att reservdelgubben bara skrattar och HÅLLER MED! Förra bilen, en Opel Calibra, gick loss på 210:- och var i Sverige efter en vecka! Med det e klart, då fick jag ingen makuleringsjournal.... :o) HAH!!! Pinsannt, BMW!
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Ibland har man tur.

Ringde en krog som jag besökte för att se om jag hade tappat nyckeln där.

BINGO!

Nu slipper jag köpa ny nyckel för en massa pengar.
Lennart_
Jag var på krogen igår och blev av med min enda (sic) nyckel, jacka och två gamla inköpslistor för julklappar! Men bilen står kvar på gatan så det får man ju vara glad för. Och inte drar den mycket soppa heller tills verksta´n öppnar efter helgerna.

Korsordsfråga (3 bokstäver: Himmel och helvete? _ _ _
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.