|
|
|
|---|---|
|
Vad kan det vara för fel på en 318 is med högt HC värde? Topprenovering på G? /Andreas | |
|
Svårt att säga om du inte berättar lite mer om bilen! Hur höga värden? Hur långt har bilen gått? Hur länge sedan är det bilen servades? (olja, oljefilter, luftfilter, tändstift etc.) Vilken olja använder du? Hur ser körvanorna ut? Mycket kortkörningar? Eventuella andra symptom? Allmänt skick/servicehistorik? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har blivit erbjuden att köpa bilen så jag vet tyvärr inte så mycket om den, men den ska tydligen ha gått 23000 mil. |
|
|
Om du inte vet mer om bilen än så, utgå från det värsta! Dvs. toppbyte, kamaxelbyte och katalysator/lambdasondsbyte. Personligen skulle jag inte köpa bilen om det inte är ett mycket lågt pris! Om säljaren säger att det "bara är att byta olja" för att få ner värdena, be honom/henne att göra det och sedan besiktiga om bilen innan affären! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Vad är det som brukar hända med topparna då? Sprickor? Allmänt slitet? |
|
pob |
Hej, Min kusin hade också högt HC värde på sin "is" På den var det iaf lamdan som ballat ur. |
|
Jag hade HC problem på min is. Första året räckte det med att serva den ordentligt. Året efter var jag tvungen att byta katalysator. Is motorn är tydligen känd för att ha höga HC värden. Mr C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.