AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.113

Bedrägeri vid köp

Ras.mus
Ja, då har man råkat ut för ett svin till säljare.

Köpte ju min 740 för en månad sen nu kanske och i köpet skulle byte av framruta ingå. han skulle ta det på sin försäkring. Jag var noga med att skriva in detta i kontrakt så jag vet att jag har rätten på min sida. Nu har rutan bytts och jag fick betala självrisken direkt till bmw som bytte rutan och vill nu förstås ha igen de pengarna av honom...

kruxet är att han vägrar betala. Dessutom skulle han skicka en centrumkåpa till den ena fälgen som saknades. Detta har han inte heller gjort och han vill nu ha betalt för denna!!!

Vad gör man nu då? har papper på det, ska man gå direkt till polisen eller vad?
Scheckheft
Hej
Kontakta din kommunala konsumentrådgivare som talar om för dig hur du ska gå vidare. Har du det inskrivet i kontraktet borde du vara på den säkra sidan. Centrumkåpan tror jag nog att du kan glömma utifrån din beskrivning av säljarens beteende.

Lycka till

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Kontakta en jurist, kolla också om du har en rättskyddsförsäkring som gäller.

[url=www.m5board.com/e34m5]- M5 E34 Limousine register -[/url]
po
77
polman1
Bmw 528iaT-00
prata förstånd med honom en sista gång...hjälper inte det så häng ut honom offentligt både här på sidan å till alla vänner å bekanta.Det ordnar inte till din ekonomiska sits men han kan ju försöka lura mera människor då ett flertal känner till hans svinaktiga sätt att göra affärer på.......

hämden är ljuv..............................
Ras.mus
av någon anledning så gillar ju inte autopowers skötare att man hänger ut folk här i forumen så man får väl respektera det. Men jag tänker i alla fall gå vidare med alltihop, så långt det bara går... Visst, det är drygt 2000:- bara men man ska väl inte ge sig? tänker i all fall göra det jobbigt för honom tills jag får mina pengar.

Han skyller ju givetvis på missförstånd eftersom han är dansk (och bor i sverige) men det står klart och tydligt på kontraktet så... Men det kan man ju alltid göra.

Sen så försöker han med olika undanflykter hela tiden. Först försökte han påstå att han minsann fått höjd premie med över 3000:- eftersom rutan blivit bytt. Jag påpekade nämligen att jag själv har en självrisk på 1000 vid skadegörelse så då hade jag hellre tagit det på min egen försäkring ju! Och så påstår han att vi kom överens om att JAG skulle betala självrisken.

Sen påstår han helt plötsligt att han inte har någon självrisk och att han ska ringa sitt f-bolag imorgon. Då har han nyss sagt att han inte är hemma för att han ska resa iväg. Så allt verkar vara skitsnack!

Till detta ska läggas att när jag var hemma hos honom sist, och skulle ha ifyllt försäkringspapperna (skaderapport) som bmw ville ha, såg jag ett brev han fått från danska myndigheter... Han hade fått avslag på en nådeansökan och skulle tydligen i finkan i 50 dagar om jaginte minns fel. Så man undrar ju vart han ska resa på måndag...

Men som sagt, vad gör man? Jobbigt jobbigt...
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
en fråga bara...heter han ngt på K? lycka till
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Detta är väl bara att polisanmäla? Eller? Han är en bedragare..

Ras.mus
Nä, förnamn börjar på R, efternamn på L... Så slipper ni springa på honom, oxå hänger vi inte ut någon. Så ska ni köpa nån bil, tror han har en silverfärgad 3-serie-cab nu, så se till att få allt fixat innan köp!

Jag sa det när jag skulle köpa bilen oxå, att han kunde fixa rutan innan köp men då sa han att jag kunde ha hans försäkring tills rutan var bytt. Man skulle inte skrivit över bilen direkt efter rutbytet, ärlig som man var, utan sett till att få 10-15 parkeringsböter innan! Så hade han fått smaka på sin egen medicin! Men men, alla e kloka efteråt...
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Antagligen är det väl en sån där "Roger Larsson" som inte alls är svensk...

Fick min 735 såld till slut som funkat bra i 2 år. Efter 4 dagar så kommer snubben tillbaks och påstår att motorn skurit och att han ska ha 5.000 tillbaks!! (obs att han fick den för 10.000)

Ni som har sett min annons vet att jag räknade upp samtliga fel på bilen (dålig koppling + 4 andra saker), och han påstår att jag lurat honom...

Förlåt att jag lånade din tråd här Rasmus, vi båda har nog haft lite otur på varsitt håll...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.