|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har en 525tdsa årsmod.-92 med kylproblem. Elfläkten startar inte när motortempen stiger över det normala. Bör kanske nämna att det sitter AC i bilen också. Jag har letat överallt tror jag efter temperatursensorn som ska starta elfläkten. Trodde att den sitter på kylaren men det gör den inte. Har även kollat att båda fläktreläerna är ok. Kortsluter jag över sutningen på reläerna så startat fläkten på båda varvtal. När jag startar Ac´n så går fläkten på lägre varvtal precis som det ska vara. Har en fråga till. Det sitter en liten burk på fläktkåpan uppe till vänster med artikelnummer 64111390325, vad är det för något. Kan det ha med mitt problem att göra? Mycket tacksam för svar. // Kjell | |
| Någon? | |
|
det du nämner hör till luftåtercirkulationen, borde inte givaren sitta på termostathuset? ___ Mvh Patrik N. |
|
| Det stämmer jag hittade delen här. Länk och givarna för fläkten har jag hittat på toppen under insuget. Kortslöt för att se om fläkten startade men icke. Vet någon hur starten till fläktreläna fungerar. // Kjell | |
| Det blev något fel på länken. Länk // Kjell | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.