|
|
|
|---|---|
| Jobbar sedan en tid tillbaka i Seattle och har noterat att E38 750 helt enkelt inte finns här. 740 däremot är en dussinbil. Lyckades man verkligen straffa ut v12:an så fullständigt från USA-marknade med de tidiga e32:orna? Några teorier? | |
| Amerika är V8-frälst. Det är min gissning. | |
Scheckheft |
Hej powertoy: trodde att du lämnat oss här på autopower... . Det jag slås av när jag tittar på amerikanska bilbörser är att de flesta är Langmodeller. Vanligast är 740 Lang, följd av 740 och sedan 750 Lang. 728 och 735 har jag inte hittat. Någon teori? Vet inte, kanske "big is beautiful?". Fick du med dig din 750? Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
| Hej scheckheft, stämmer bra att dom "långa är många". 750in fick stanna hemma, så tyvärr så får jag nöja mig med en hyundai sonata tillsv. (den är å andra sidan bättre än Ford taurus) Huu, allting är relativt. | |
|
Amerikanarna kräver förlängd kaross på lyxbilar MB S-Klass säljs bara som Lang gäller både W220 och W140 detsamma gäller nuvarande Audi A8 och VW Phaeton den senare vägrade dom Nord-Amerikanska VW handlarna att ta emot om dom inte fick V8 i den och förlängd kaross så då fick dom det. BMW E38 såldes i versionerna 740iA 4,0, 740iAL 4,0, 740iA 4,4, 740iAL 4,4, 750iAL, 750iAL Protection i Nord-Amerika nuvarande 7 serie är den första V12 7:a som går att få med kort kaross i staterna tidigare var Lang-utförande standard BMW går emot trenden mot längre och längre lyxbilar festligt. powertoy; Ett tips nu när du är i Seattle Länk dom tar säkert emot dig med öppna armar en E38 ägare från Sverige dessutom en kort 750;) Mvh Stephan |
|
|
Någon som vet varför bmw modeller är ett år efter i usa, E34an började 1989, E39 1997, och M5 E39 2000? Scheckheft; Att du inte hittar 728 och 730 beror nog på att de inte tar in de svagaste modellerna. Bland E34orna finns till ex inte 518 och 520 med, och bland E39 finns inte 520 och 523. |
|
|
Nya BMW modeller kommer oftas senare till Nord-Amerika och när dom kommer så väljer dom en senare årsmodell eftersom det är en ny modell till exempel M5 E34 kom som 1991 årsmodell men tillverkningen började i slutet av 1989 med leverans i början av 1990 vilket i Europa hade betytt 1990 årsmodell men i USA har biltillverkarna större frihet att bestämma årsmodell därav skillnaden. Mvh Stephan |
|
|
Tänk vilken fröjd det skulle vara att bo i USA tillsammans med en Bmw750. Det är ju ingen sak att äga en sådan när det kostar c:a 2-300 kr att fylla tanken. Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
Tankade senast idag på shell. Dagspriset är ca. 3.80:- per liter US-87oktan (motsvarar 92oktan i europa). Premimum kostar hutlösa 4.40:- per liter. |
|
| Jo, att fylla tanken för 40 dollar, slippa bilprovningen och inte behöva byta till vinterdäck klagar man inte på. Men sedan finns det nackdelar också, poliser som sitter och gör hastighetskontroller bakom varje träd och byggnad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.