|
|
|
|---|---|
|
Har köpt M5 3.8 bromsar till min 525:a. Bromsarna verkar komma från en tidig 3.8, dvs 315 x 28mm, samma som 3.6. Nu frågan: Snart dags för vinterdäcken i storleken 15", passar dessa då M5-bromsarna är monterade? | |
|
Enligt en viss Pelle SKALL det gå med lite filande på bromsköldarna men egentligen tror jag det är 16" som gäller. Letar 16" sedan en tid tillbaka då jag planerar samma uppgradering av frambormsarna. Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk Pappa till Beppe Morgan William |
|
|
15" passar inte på M5 bromsar för oken tar i . Du måste ha minst 16" |
|
|
Hmm... Något filande har jag ingen lust med. Får leta nya däck. Eller så får det bli att M5-bromsarna blir sommarbromsar :) Kul framåt våren att byta både bromsar och däck, mumma! |
|
|
Det är jag som säger det! Och jag har annvänt större bromsar monterade än så med samma uppsättning Till 315mm skiva så, tror jag inte att du behöver fila något alls på broms skölden! Vissa 15" fälgar passar, beror helt på hur fälgen är uppbyggd. Själv annvände jag 324mm skivorna till 15" fälg det passade precis, var på det berömda att dom gick på. Du kommer att få dålig kylning av bromsarna med 15" fälgar...men det går. |
|
| Ska kolla om de 15-tummare jag har kan passa. Möjligheten finns ju. | |
|
Jag har själv provat men inte fått det att passa om det är grejor från en 92M5 så passar inte 15" fälgar.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.