AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.476

någon som monterat träinredning i E34

Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Hej
Jga är "träfanatiker" jag skulle vilja ha träpaneler i min 525 i 92 E34 sedan.
är det någon som känner till hur dom är monterade..är det andra dörrsidor etc till modeller med originalträ eller monterar man utanpå "plast"inredningen...

Tacksam för hjälp
mvh
Göran

utan att vara säker så tror jag det limmas på.

Så det är bara att ta fram svarven och börja jobba lite ; )

Johan S
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Pappa till Beppe Morgan William
in
438
inkognito
E34 535-92
Det är nog inte riktigt trä i "träpanelerna", mest troöigt är det bara lackerade plastpaneler.

Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid
plats till en stor kall öl...
/Stefan F
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Ja, andra dörrsidor och instrumentpanel till "trä"-bilar.

Trä är det oftast inte, utan det är en aluminiumplåt som är målad och belagd med ett trämönster. Snyggare, hållbarare, billigare och miljövänligare än äkta trä, så varför gnälla?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visst är det trä till E34 bytte biten mellan handskfack och radio/klimakontroll och vid borttagning av den gamla missade jag att den satt fast under den svarta listen och bröt därför sönder trälisten visst är det aluminiumbotten men med äkta trä över Länk inte min bil på bilden men jag tar med den för montaget är detsamma.

Enklast/billigast eftermontage av trälister är att köpa tillbehörslister från till exempel Tyska D&W Länk

finns säkert i Sverige också då slipper man problemet med att få dit trälister på en bil som inte är anpassad för att ha dom.

Mvh Stephan
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Tack för alla bra svar, kanske det här är något liknande det som
Stefan 735i tipsar om
Länk

Annars är det väl bara att åka ner på Ångsågen o köpa en furuplanka samt lite spik o börja tälja.

ha de gott
Göran

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Stephan735i: Måste göra dig besviken, men bilden du länkar till är plast-trä.
Det finns även äkta trä till E34, men den har då betydligt mer struktur i ytan och är mattare. De högglanspolerade listerna som finns i vissa E34 är plast och tillverkade av Zanussi Componenti Plastica. Jag har själv sett processen, man målar först aluminiumet i med en grundfärg. Mörkare färg för t ex valnöt, och ljusare för björk. Därefter läggs en tunn film med trämönstret på, i ett vätskebad. Ytan beläggs sedan med klarlack för att få djup och glans.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Erikw; Bilden tog jag bara med för att visa vilken bit jag hade bytt ut Länk tar med en länk över träet som jag har, Vid losstagning bröts trälisten sönder och trästickor kom fram.

Mvh Stephan
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Forry: De där på DNS är bara tunna laminatlister, alltså inte samma som originalträinredningen. har annars såna här laminatlister liggandes hemma pga. "fel" köp om man kan säga så? sprillans nya om nån är intresserad, dock innehåller satsen inte något till dörrarna.

//Mvh Simon
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Xtracrispy Du har mail..

Låter kul..med lite tur kan man kanske hitta dörrsidor senare på någon skrot..o mina fina svarta kan ju gå att sälja.

mvh
Göran
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.