|
|
|
|---|---|
|
E lite sugen på o sänka min 540ia Touring, dels för att få den o se snyggare ut, och dels för att förhoppningsvis få bättre väghållning! Nån som har nån aning om vad det kostar, och vart man kan göra det? Nån som har bild på en Sänkt E39 Touring? /Jocce Forum för digitalfotoentusiaster: Länk | |
|
Hej Weitec fjädrar - 50mm runt om + bilstein sprint dämpare blir kanon. Justera gärna fjädrarna med lite värme för att få till en perfekt höjd bak/fram. |
|
|
Wallace: Har du nån bild före/efter säkning? 50mm låter mycket? Förbättrar det även väghållning? Har du nån länk, och kanbske priser? /Jocce Forum för digitalfotoentusiaster: Länk |
|
|
Hej Ska se om jag kan ordna en bild imorgon. Jag köpte alla delar från motornord. Fjädrar ca 1500 - 2000 spänn. Dämpare 8000 - 9000. Passade även på att byta stötdämparlager. En bra regel när man ska sänka mycket är att byta till kortare dämpare. Ska man sänka 50mm är det i princip ett krav då original dämparna mer eller mindre blir krossade efter inte allt för lång tid......när original dämparna har blivit krossade fortsätter påfrestningarna på andra delar av fram/bak vagn. Den "mjuka" komforten blir givetvis påverkad men allt handlar om prioritering. Har själv inget emot om bilen blir stötig och fast. Med mina mått anser jag att 50mm är lite i underkant och fortfarande SUV-varning. De flesta sänkfjädrar sänker inte heller alltid vad som lovas. Hur bilen "satt" sig innan fjäderbyte spelar även in i slut resultatet. |
|
|
Hej, (Ursäkta att jag knycker denna tråd) Vad behöver man göra för att byta fjädrarna bak på en 523 E39 touring??? /Marcus |
|
|
Inte behöver du byta dämpare för att du monterar en sänknings sats på bilen Jag köpte en HR sänksats (30 fram 15 bak) från waarwest.se till min 528iT och det blev klockrent. |
|
| beror helt på hur mycket du sänker! en 30/15 sänkning så funkar det med org dämpare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.