AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
571

köp av 530 e60

Jag planerar att köpa en 530 -04 i Tyskland, bilfirman lämnar garanti, men gäller den även här i Sverige efter svensk omregistrering, i vilken omfattning i jämnförelse med Svensksåld? Angående navigation, har läst att man kan se hastigheten via navit, vilka menyer går man in på då? M.V.H Ann.
Eftersom bilen i fråga är en -04:a så har den ju alla fabriksgarantier kvar. De lämnas ju inte av bilhandlaren utan av BMW själva. Så de gäller naturligtvis oavsett i vilket land bilen rullar. Har dock inte någon större koll på hur garantipaketen skiljer sig mellan BMW Sverige och BMW Deutchland. Den enda skillnaden jag med säkerhet känner till är att tysksålda BMW inte har någon fri service. Något som är värt tusenlappar...

MVH
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
En bil som inte rullat 600 mil och varit reggad i minst 6 månader räknas som nybil, var observant på det! Då måste du betala moms på bilen i Sverige.

För att räknas som begagnad och slippa moms så måste den ha rullat över 600 mil OCH varit registrerad i mer än 6 månader!!!

Mvh
tillägget till att bilen inte har 3 års fri service som importbil är att den inte heller har 3 års fri vagnskada.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Bilen är uttagen 03-2004 ,vet ej dag, och har gått 1300mil eftersom bilen måste vara minst 6 mån gammal för att jag
ska slippa betala moms här i Sverige, är då dagen av betydelse
eller räcker det att den går in i sin 6:e uttagsmånad? Om den
skulle vara uttagen sista Mars kan jag isåfall vänta att regbesiktiga den tills den passerat 6 mån, eller räknas datumet då det Tyska Reg.beviset stämplas när bilen förs ut ur Tyskland
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.