|
|
|
|---|---|
|
hur mycke mer effekt skulle ja få me dr schriks kamaxlar | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man kan inte trimma en bil med bara ett del av flera, då blir effekten "ingen alls" eller bortkastade pengar. man byter kam för att få bättre fyllnad och och kunna varva mera, men får då sämre lågvarvs effekt och ofta ojämn tomgång. För att få någon effekt, så måste man köra hela konceptet , dvs. insug, toppbearbetning, kompression avgas, det bygger man på för att få mera flöde genom motorn och höjer då effekten. ///MVH Hasso Länk |
svintoleffe |
Jag håller ej tyvär riktigt med i den teorin. När jag böt kam i förra 325 innan den rasade, blev det en väldigt vesentlig skillnad. Men jag hann aldrig byta avgasrör o flytta varvstopet. Men skillnad det blev det. MVH Leffe |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Teori :)) ///MVH Hasso Länk |
|
tack så mycke för svaren grabbar ! man måste ju prova sig fram. mvh / stefan |
|
| Jag har bytt till 284 graders kam i min bil nyligen och den varvar nu ur med slutdrag som aldrig förr med den nya kammen. Dock något sämre vridmoment på lägre varv som nämnts tidigare. Jag vet inte hur många hk bytet kan ha gett, men karaktären på motorn är mycket roligare nu. | |
|
Greenberg: tackar för upplysningen, har beställt likadan idag, Dr schrik.... mvh / stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.