|
|
|
|---|---|
| ja som rubriken lyder har en 318i e21 som går litte varm tycker jag går till strecket inan rött är det normalt annars så står den rätt upp men när jag pressar den litte så går den upp direkt har bytt vatenpump kylare slangar samt spolat systemet i samband med bytena funderar nu på att skruva dit en elfläkt i stället för den som sitter där nu | |
TobbeBMW |
När du pressar den så går den upp, allt mellan blått o rött på mätarskalan anses som "normalt" beroende på belastning |
| men eftersom den nästan kokar när man åker i ca 110 bilen är 4 växlad så det varvar ju litte | |
|
Har du bytt termostaten? Byt även givaren, det kan ju vara den som visar fel. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| nej termostaten öpnar och stänger som den ska men givaren har jag inte bytt ska plocka bort vanliga fläckten i dag och sätta dit en av dom som sitter på min 2002 | |
|
Kontrollerat att det är rätt kylare till din bil, vattenpumpen fungerar som den ska, rätt mängd kylvätska, rätt blandning mellan glyckol och vatten, för mycket glyckol gör att värmeledningsförmågan försämras avsevärt men då talar vi nivåer av 50/50 och högre. Dock är det sällan tempgivaren slutar att fungera, kontrollera detta genom att koppla bort en kabel så skall mätaren i bilen, lägga sig. |
|
| japp det blev litte bätre när jag plocka bort termostaten och vaten pumpen bött jag föra veckan kylaren är från en likadan bil | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.