AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.500

Skillnad 325 golf vr6

Sida 3 av 3
Ch
230
Charlie_don
[-E30-][-325im-][-89-]
Hästkraften hit o dit. Det är inte det viktiga. Det är vridet man är ute efter. Du kan ha 700Hk men bara 300Nm i en bill och sen 300Hk med 550Nm i en annan. Med samma vikt o förare så piskar den "lilla" den "stora" med hästlängder.
Mi
542
Micke R
328i -98
- Charlie_don.
Helt rätt!
Men inte bara NM är viktigt, kraften måste, i otullad form, ner i gatan också! Drivlineförlust och markfriktion spelar också stor roll.
Instr.bokens hk på vevaxeln är ett akademiskt "bromsbänksmått"

Mvh / Micke R
Ji
6
Jimmy_thn
M3 Limo -95
Har haft både en Golf VR6 och en Corrado VR6 det senaste året och jag måste säga att dom bilar är ruskigt pigga alltså. Jag tror nog att båda bankar skiten ur 325:orna. Men den lär inte banka nån skit ur en M3:a He he!!!
jarlhov
Rantzow , ställer gärna upp och piskar en folkasnurra med min 325:a , har gjort det förrut kan göra det igen

Visa användare
181
Bemari
BMW 728iA -99
Måste faktist erkänna (fast ja sålt min själ till BMW) att vr6:an går rätt bra.. satt på med en (skitig en) i helgen å visst fan rörde den på sig, hade 220 i glaset relativt snabbt.. eftersom ja ändå har provat å testat ganska många 325:or måste ja säga att de kan va rätt lika, men ja säger inte att vr6:an vinner!!!

Tilläggas bör: att ja var full som 2 ägg i helgen, så min upplevelse kan vi egentligen stryka helt=)

Bemari
Bilen före bruden..!!!
-ZodiaC-
Men glöm inte solen i ryggen! och hemlängtan! då känar du ett par msek! ... :D
Hade en Golf VR6:a med chip, sportavgas och kn-filter för några år sen, rörde på sig riktigt duktigt. Att den sen bl.a var rätt skramlig, hade sladdrig växellåda och inte var i närheten av BMW:n i komfort är en annan femma, men snabb var den det ska ingen ta ifrån den.. :) Skulle inte vilja rejsa mot den med min 325:a måste jag motvilligt erkänna.

Länk
om inte en 325 drar en vr6 är det fan dåligt=(
Mr
15
Mr_E
BMW 325ic -92
En 325:a e36 och en Golf Vr6:a ska gå rätt jämt (lite fördel till Golfen för Vikt/effekt) om båda bilarna är orginal..
Beror största delen på föraren.

Hade själv en trimmad Golf G60 innan 325.an och den åt 325:or, 328:or och vr6:or (ej trimmade) till frukost :o)

// Jon
Ja men isåf ligger jag hellre i 220 med 325 än Golfen ni vet nog varför..
Si
70
Sickan
2002-75
Jag har en kompis som har en vr6, den hängde jag av när vi rejsade!
Tog han ganska duktigt i starten!
Sen kanske han inte e så superduktig på o dra på de där viset, men ja tog han o de va huvudsaken!
Man vill väl inte ha en bil som driver i alldeles fel ände heller!!!!!!!

Ca
105
Castagna
BMW 320i -86
Jag skule tro att de räcker med att du köper 3" rör och open air filter.
Då har du 20-30hk till i motorn!
om inte de räcker så får du chipa den!
MVH//Andreas C

Castagna
Jag läste en intressant engelsk test från 1995-96 där man jämförde E36 318 Coupe och Golf 3 VR6. Bl a så körde man bilarna på bana, och man hade satt upp ett flertal mätpunkter på olika ställen där hastigheten mättes.

Det visade sig att BMW:n var 1/2 sekund långsammare per varv. Men BMW:n hade mycket bättre väghållning, och kunde hålla högre fart i samtliga kurvor, både högfarts och lågfarts, men så fort det blev rakt, så fick Golfen övertaget och kunde dra ifrån. Men totalt runt banan så blev skillnaden inte så stor.

Testarnas slutsats var att man borde flytta över VR6-motorn till BMW:n för att få en optimal bil.
Alltså borde en 325:a nog kunna dra ifrån en VR6 på bana, det var bara det jag ville ha sagt, hehe

En bil är ju så mycket mer än bara acc och toppfart, jag körde en kompis Pontiac Firebird på kurvig motorväg, och det började kännas obehagligt i kurvorna, så kompisen bad mig sakta ner. Då kommer en Saab Turbo med herre i hatt och frun breve och fräser förbi. Så motorstyrka och muskler betyder inte allt.

BMW Club Schweden 5376 - Fahrfreude mit BMW!
Jag rejsade med en vr6a i förrgår, han vart riktigt dragen.. Fick tom släppa av på 2an, röd asfalt.. :/
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Körde mot lillbrossan VR6:a med min fd 325:a (E36) och d va dött race. Men efter mitt byte till en 328:a (E36) så får han nu endast se BMW bakljus...och ett par feta ändrör *ler*. Men detta va ju acc. race på bana hade han inte haft något att hämta ens mot 325:an.

Mvh Jimmy
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Körde mot lillbrossans VR6:a med min fd 325:a (E36) och d va dött race. Men efter mitt byte till en 328:a (E36) så får han nu endast se BMW bakljus...och ett par feta ändrör *ler*. Men detta va ju acc. race, på bana hade han inte haft något att hämta ens mot 325:an.

Mvh Jimmy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.