|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| E22 går till Lund och inte till Svedala, något annat som inte stämmer..? :-) | |
|
Rantzow:Det är möjligt att det inte ger fler hk än det du skriver, tillverkarna påstår dock ca 15hk. Anledningen till att det går 1 sekund snabbare är inte hästarna utan varvtalet , bilen varvar nu 7000rpm istället för 6500rpm vilket gör att man kan köra i 100km/h på 2:ans växel. Vad jag "läst" så går det även att köra på 2:an med golfen och det är ju orättvist att jämföra om man måste köra på 3:ans växel , då tappar man massor av tid och man kan även få en felaktig uppfattning av prestandan om man bara kollar på pappret istället för att köra bilen, bla bla bla..... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Hade för mig vägen hette E22. Hur som helst så var det vägen mellan malmö och svedala, en glest trafikerad, bred motorväg.. Sandgren: var hittar du ett chip som höjer varvtalsstoppet? |
|
|
Rantzow: Köpte det av en privatperson som hade gjort en kopia på nått tyskt chipp, dom hade visst fri tillgång verkade det som..... Annars när jag ringde till BSR så sa dom att dom höjde till 6800rpm, men om man vill så kan dom ju flytta ännu mera, fast det kostar mer pengar. Mvh Patrik 325i -92 |
|
swemho |
Skit i en rakväg, har du sjyssta sulor på bilen så kan du pressa 180+ i kurvorna om du är vågad alt. galen. Självklart har en VR6 med det systemet du nämner ett sjuhelvetes drag för att vara en hitlerkälke, men ditt vrid är om jag inte misstar mig fetare, så ta med han ut på någon sträck som är lite "vågad" plattan i mattan och sen är han väck. Men skyll inte på mig om du går av =), det hänger på sulorna. |
|
Det hänger väl inte bara på sulorna, det beror väl på om man kan hantera en bil i höga hastigheter också. En duktig förare i dålig bil kör ofta fortare än en dålig förare i lite bättre bil. mvh Berg "Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer." IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943. |
|
swemho |
Sant, men jag tar för givet att han inte heter Elsa Blomqvist Ålder: 85 Yrke: Syjuntans ordförande =) |
|
Då hade det säkert varit en "hon" isåfall... =) mvh Berg "Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer." IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943. |
|
swemho |
mycket sant mycket sant =) eller är du säker, han/hon kanske hette Einar på 50 talet, men nu när gay kulturen tydligen rockar så har HAN kommit ut och bytt kön...sug på den =) |
| Könsdiskriminering!!! varför skulle inte herrar kunna heta Elsa...??? | |
swemho |
för att de kör BMW =) kör man en VR6 så är det lugnt att vara kille och heta Elsa |
|
När man har fått på sommardäcken och om jag inte ännu har bytt ut min vr6:a hade jag gärna utmanat någon 325:a i malmötrakten. VR6 har högre vridmoment än 325. Nackdelen med motorn är väl att den drar sjuhelvetes med bensin för att vara i en så liten bil.. men men.. VW hade väl inte lärt sig att 24 ventiler var bättre än 12 på den tiden.. |
|
swemho |
har den större vrid ? trodde jag inte |
|
ehh.. har den inte det? ska inte springa runt och käfta emot för jag är nog inte 100.. men jag tror iallafall..! |
|
swemho |
ja asså jag menade att jag trodde att BMW hade större, inte att du hade fel =). jag som gjorde syftningsfel i min meningsuppbyggnad, förlåt =). Jag tror dig helt =) |
|
swemho: är man flicka för att man kör vr6? är det inte lite mer flickaktigt att köra 316..? |
|
|
Hade en Coraddo VR6 tidigare med 2.9 L motorn 190hk den piskade ifrån 328:er utan problem. 325:er hade inte en chans. /Nicke |
|
|
Hade också en Corrado VR6 innan, en helt underbar bil med grym väghållning!! |
|
Marquez |
"Vem tar(drar) vem", Dokusåpa :) -Mackan- |
|
- Niklas. Synd att du inte har Corradon kvar, för då hade vi kunnat testa! Det hade nog blivit en jämn match - som jag till slut hade vunnit på det berömda håret. ;-) (Enl. div. sajter om Corradon skall den sakna mellan 5-7 km/h i toppfart till 328:an.) Mvh / Micke R P.S. Som egentligen är besviken på mig själv för att jag postar i en v.s.-topic... ;-( D.S. Vita Grenrör - Röda Ändrör! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.