|
|
|
|---|---|
| Hej!har ett konstigt problem med höger bromsok som (låser)sig efter några inbromsningar!Har renoverat oket samt bytt ut bromsslangen,men problemet kvarstår.Är det någon som har något tips!?ps främre oket.Mvh Dan | |
|
Läste om en person som hade liknande problem och då visade det sig att bromsslangen var dålig. Den hade mjuknat och separerat invändigt. Detta gjorde att slangen fungerade som en backventil, och efter några pumpningar var trycket högt vid oket = bromsen låg på. Kan vara en möjlig felkälla! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Dumt tips då jag antar du kollade men, du kollade väll att kolven löpte fint då du hade isär den. Inte ovanligt med rost på kolven eller kanske packningen hamnat snett? | |
| Hej johan och lars,kolven löper utan problem,och jag har bytt ut slangen just Pga jag hörde samma sak,att den kan funka som en backventil.Mvh Dan | |
piddagomidda |
kan det vara bromsbomben kanske..eller att abs.en flippar ut prova med det..... |
| hej!bromsbomben är väl till för att hålla trycket vid motorbortfsll!?snarare något med abs enheten!någon som har erfarenhet av detta?Mvh Dan | |
|
Kan vara beläggen som kärvar mot oken. Ibland måste man slipa av lite på metallen på beläggen, så dom kan röra sig ut och in. Speciellt om man har lite rostiga ok. Du kan ju prova att öppna luftskruven och se om det är tryck i oket då bromsen fastnat, då är det ju stopp i röret/slangen fram. Är det inte tryck så är det ute i oket. /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.