|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om ni har märkt någon skillnad på säljarna i olika regioner? Själv har jag åkt ett flertal gånger till Göteborg i tron att köpa en, enligt säljaren, välskött bil. Det har BARA blivit besvikelser. Överdriver Göteborgare skicket på sina bilar (generellt) eller är det jag som haft otur? Stockholmsbilar är heller inte så välskötta, men jag har upplevt att ägarna är ärligare. Vad är era erfarenheter runt om i Sverige? | |
| Generaliseringar är tillåtna i denna tråd :-) | |
| Åk uppåt landet så blir du garanterat nöjd | |
|
Jack: Nöjd med vad? att betala mer? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Självklart, Jätteskoj att betala lite mera och åka en bit va? Tror nog att dom som vill förstå gör det så din fråga var aningen överflödig. |
|
|
Flåklypa: Blev du inte nöjd med Alfan? Såg att du sålde den ganska snabbt. Jag tror att det finns många "goa gubbar" i Götet som inte ser att det finns några problem med bilen. Mr C |
|
stefannorr |
Tror nog priserna jämnar ut sig norr-söder..här uppe får du mer för bilen i inbyte o betalar mer för din nya bil..söderut får du mindre vid inbyte men då är den nya bilen billigare(vid begköp) De viktiga är ju mellanskillnaden o den är nog rätt lika norr som söder. |
|
MrC. Nej, den är för dyr i drift (läs bränsle, försäkring och service/reservdelar) och sedan saknar jag effekt i den. Men det är en underbar bil att köra. |
|
|
Jag har bara dåliga erfarenheter utav Örebro, har ofta hittat bilar till bra priser där som är såååååååå fina enligt säljarna men som sedan visar sig vara rent skräp. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
De finaste bilarna finns i Karlstad!:) ------ Länk Länk |
|
|
Hämtade 325:an uppe i Eskilstuna i tisdags. Är än sålänge mycket nöjd, de småfix som finns kände jag till vid köp. Har dock svårt att tro att det skulle finnas nåt samband mellan regioner och seriositet i bilaffärer... --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Har också varit i Göteborg, skulle vara "snusfin", dock glömde han nämna all rost runt vindrutan. Synd att "mycket fint skick" varierar mellan skrothög och nybilsskick beroende på vem som bedömer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.