|
|
|
|---|---|
|
Länk Varför har man inte kunnat få en diesel med cab förut, för att dieslar anses som osportiga? /A | |
|
Audi cabbarna (den gamla modellen) har man kunnat köpa med diesel och den lanserades 92/93. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
| Visa MB går också att köpa med diesel motor. Att det fortfarande är ganska begränsat med dieselmotorer i cabbar t.ex. tror jag beror mycket på att "äldre" dieselar var betydligt sämmre en motsvarande bensin motorer. Det räcker att gå tillbaka 10-15 år för att konstatera enorm skillnad, medans idag så är övertag nästan på diesel sidan. De går bättre och bättre utan att förbruka mer soppa. | |
|
Då bensinbilar är en förhållandevis udda företeelse nere på kontinenten så tycker jag cab + diesel känns ganska naturligt. Dieslarna har drygt 60% av marknaden i Europa och jag tror att andelen kommer att öka i och med de allt strängare miljölagsiftningarna i EU. Moderna dieselmotorer med partikelfilter är utan tvekan den bästa övergångslösningen ur miljösynpunkt, i anpassningen mot miljövänligare bränslen. Bensinmotorer kommer nog i framtiden nästan bara att förekomma i högprestandabilar. Och BMW:s 2-litersdiesel (samt många andra moderna dieslar) är så rapp, sportig och varvvillig att den knappast behöver skämmas för sig i en cab/coupé! MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.