AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.293

Konstigt fel på en BMW 525 tds -94!

Har problem med att bilen rycker rejält när jag kör på högsta växeln på automaten Ryckningarna kommer mellan 1400-1700 varv och hastigheten 85-105 km/h. När man kommer upp i ca 120 km/h så är de borta helt. Min tanke var om det kan vara automaten som spökar? Kanske problem med att låsa upp lock up funktionen i lådan? Problemet finns ej på steg 4 eller på nån annan lägre växel. Är det nån som varit med om nåt liknande?
K.
151
K.N.
525iA Touring -93
Har samma problem på min 525 tds med manuell låda. Samma varvtal och på högre växlar, allra värst om man inte accelererar utan vill ligga och cruisa på de varven. Min gissning är att det är dags för en pumpjustering, men om någon annan har ett bättre förslag är jag idel öga.

Vorsprang dürch Wirkungsgrad.
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Har periodvis samma även på min i jämn fart har haft det i 7 år nu men alldrig hittat felet min är manuell har några gånger vart symptomfri lite längre efter filterbyte..trodde ett tag det kunde vara lite vatten i tanken men det var det inte..jag har gett upp att leta efter felet
so
41
sono.io
525 Tds -94 Touring
318i -87
Hej.
Både min och brors har samma ryckningar men bara i prick 80km/h på 5:an... Så det ska nog vara så...:-) Jag har för att slippa det gett fan i att köra i 80km/..
Mvh Robert
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.