|
|
|
|---|---|
| Hej! Jag har som en del andra här haft här strul med kupefläkten. Den funkar bara på högst läget, kom fram till att det var fläktmotståndet som var trasigt. Plockade isär det och en av fjädrarna var av där. Sen lyckades jag tappa bort motståndet så nu vet jag icke vilken modell jag ska ha på det när jag ska köpa nytt. På BMW säger dom att det finns 3st olika sorters motstånd till min E34 520 - 88. Finns det nått sätt att få reda på vilket motstånd det ska vara?. | |
|
Om det är för vanliga värmesystemet, vilket det är om motståndet hade "fjädrar" (det är lindade spoltrådar som fungerar som motståndskrets) så finns det tre olika,, rätt men om du kollar vilken kupéfläkt du har i bilen så ska motståndet vara för samma fabrikat. Finns Behr, Siemens och Valeo ! ///Magnus |
|
| Tack för svaret. Jag skruva bort kåpan bakom behållaren för intensivrengörningen. Där står det Valeo på vad som rimligtvis borde vara kupefläkthuset, Med andra ord borde man ju kunna ta för givet att det är Valeo som har gjort fläkten också, för det kan väll aldrig ha varit så att dom gjort alla "kupefläkthus" och sen haft fläktar från olika tillverkare? | |
|
Nä, då har du svaret, Valeo ska motståndet vara till! ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.