|
|
|
|---|---|
|
Jag har en bensinläcka vid påfyllnadsröret. Tankade fullt för första gången så det har inte besvärat mig förut. Frågan är om det är godkännt att smeta över kemisk metall runt röret eller om jag måste byta tanken? Praktiskt att bara borsta och bara smeta över istället för att riva halva bilen. | |
|
Det går utmärkt att laga röret till tanken med kemiskmetall.Rengör bara noga innan så kommer det att sitta stenhårt.Jag lagade en tank till en cheva van för några år sen å den håller tätt ännu....... Bättre en beemer på gården än tio på skroten............... |
|
| Det låter bra det.. jag hoppas det ska sitta bra då det är just över kröken det rostat sönder så det bara sakta sakta sipprar genom metallen. Det är ju en tidsfråga innan tanken måste bytas men jag hoppas kunna vänta iaf till sommarn med det. | |
| Funkar som sagt bra med kemisk metall,annars...ha lite soppa i just när du är i bes-hallen....:) | |
| Jo det är ju en bra idé, men det känns inte bra att köra runt med läckande tank det minsta. Rökare, bilel, värme mm kan göra undervärk för en bilbrand:-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.