|
|
|
|---|---|
|
Ville bara passa på innan jag skriver min fråga att tacka för denna underbara sida och dess användare... Jag lider tyvärr av en "sjukdom"..dvs en fru som hatar BMW. Vi har fått ebjudande att byta vår V*host* 855 GLT(Gammal Lång Traktor) mot en BMW 525i Touring men de blir nog inget*bölar* med det tyvärr...hon tycker den är slö och att den har hårt baksäte...(att folk aldrig förstår kvalité framför Svensk skrot) Nu till min fråga;går de att chippa en 525i från 92 nåt nämnvärt,och isåfall var kan man hitta chip till den? E30....behöver jag säga mer? | |
|
Länk Byt fru;-) /Udo Dirkelsniff |
|
|
Fruar är som Volvo-bilar.. Utbytbara. Två bilar är fler än en.. |
|
|
undrar vad det är som får en fru att hata bmw (hon måste ha haft betong i sandlådan) Oo=[][]=oO Länk |
|
|
Frågan först:Ja, det går att chippa,men du får typ 10-15 hk mera. Turbomaskiner är tacksammare(30-40-50 hk) Det finns seriösa tuningfirmor i hela landet..fram med tel.katalogen eller köp en bilsporttidning(kolla annonser) Sen det första:varför skall kvinnor tjafsa om sånt som dom inte begriper,525 slö? sluta....övertyga damen ifråga,det gjorde jag...vad jag gjorde säger jag inte.....he,he... ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ |
|
| Fixa en ny fru: Länk :P | |
|
Chipning på BMW sugmotorer = i bästa fall någon extra hästkraft. Mig veterligen är det ännu inte någon (!!!) som efter alla år av sålda trimchip, som har lyckats presentera en oberoende och trovärdigt utförd effektmätning där de utlovade 10-15 hk med chiptrimning har infunnit sig! Däremot finns det flera olika oberoende mätningar som inte har funnit någon skillnad före och efter chiptrimning. Effektskillnaderna brukar ligga inom felmarginalen i mätningarna...man säljer placebohästar! Den dagen som ett "trimchipföretag" kan garantera att deras produkter ger utlovade effektökningar, och ger dig pengarna tillbaka för chip som inte håller vad de lovar och dessutom då betalar effektmätningarna, då tror jag på vad de lovar! Intressant i sammanhanget, är att inte ens de seriösa företag som utför mappningar av motorer (dvs. ställer in alla styrparametrar i motorelektroniken efter varje unik motor), lovar någon effektökning alls....tänk på det när man ser reklamens "drömsiffror" för massproducerade trimchip! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Lät otrevligt det där du, hur kan man föredra Volvo framför BMW? hmmm nåja...hoppas hon kommer på bättre tankar |
|
|
Phu, Min sambo var typ lika som din, dvs.att hon inte gillade BMW speciellt mycket, tyckte det var en pizza-räser, hehe övertygade henne dock att vi skulle ha en sån och vi köpte våran kära 528. Nu för tiden "måste hon åka och handla" nästan varje dag, undrar varför????? så knöla in henna i en BMW du, så ska du se att hon ändrar uppfattning. mvh Zandman //Kent |
|
|
Ett tips är att läsa autopowers eget reportage om chipstrimning. Om det anses som seriöst eller inte har jag ingen aning men för mig känns det långt mycket bättre än att läsa siffrorna som tillverkarna uppger. Länk Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk Pappa till Beppe Morgan William |
|
|
Cobolt: problemt är att din fru (liksom många andra Volvofrälsta) tror att alla bilar skall "gubbköras" dvs växlas så fort varvräknaren passera 2750-3000 rpm kör man en BMW så upplevs den ofta som slö.. Mera gas och växla vid 4-5000 ( minst) så blir det en helt annan bil.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Cobolt: Hehe, du låter lite ömklig! Jag har som princip att inte lyssna på folk som jag anser veta mindre än jag om bilar! :) Männen bestämmer vad för bil som är bäst för familjen. Kvinnor bestämmer vilken färg det ska vara på gardiner och sånt kraffs. Varför ändra på ett vinnande koncept? :) |
|
|
En man är förälskad i tre kvinnor samtidigt, och vet inte vem av dem han vill gifta sig med. Han bestämmer sig för att sätta dem på prov. Han ger var och en av dem 25 000 kr för att se vad de väljer att göra med pengarna. Det är mycket pengar, men så är det ju ett viktig beslut han ska ta. Den första använder pengarna på att "Bli ny", hon använder allting på kläder och i skönhetssalonger. Hon kommer tillbaka och säger: "Jag använde pengarna så att jag ska bli så attraktiv för dig som möjligt. Det är för att jag älskar dig så mycket." Den andra köper nya Alpinafälgar til mannens BMW Hon säger: "Jag köpte dessa till dig för att jag älskar dig så högt." Den tredje investerar pengarna på börsen. Hon dubblerar sina investeringar, ger mannen tillbaka hans 25 000 och återinvesterar resten. Hon säger: "Jag investerar resten av pengarna till vår gemensamma framtid, eftersom jag älskar dig så mycket." Mannen tänker sedan både länge och väl på vem av dem som har använt pengarna bäst.... Tänker...Tänker...Tänker...Tänker...Tänker...Tänker...Tänker...Tänker...Tänker.. Tänker...Tänker... Så bestämmer han sig för att gifta sig med den som har de största brösten! Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Vem var det då?;-) /Udo Dirkelsniff |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.