|
|
|
|---|---|
runtp |
Hejsan..skall byta stereo i min 528 e39 och vet inte hur man enklast får ur den gamla stereon.ringde bmw och dom sade att man måste ha special verktyg för att få ur den.stämmer detta eller går det att göra själv.hoppas på svar och lite goda råd och trix hur man får ur den själv.tack på förhand. |
|
Vilket trams!!! Så här gör man: "Demontering av MID-panel och huvudenhet Drag loss volymratten. Ny syns ett hål där en insex eller liten mejsel passar. Vrid c:a ett kvarts varv motsols för att frigöra låsmekanismen, drag ut panelen. Nu syns två st insexskruvar i underkant av huvudenheten. Lossa dessa flera varv tills enheten går att dra ut. Skruvarna skall inte tas loss! OBS! Du behöver inte ta loss de små torxskruvarna som håller den svarta panelen. Baktill på enheten sitter två antennkablar, drag rakt ut. Lossa stora kabelpluggen genom att först dra upp låsbygeln." Citat från Folkes mektips: Länk (hittas under rubriken Gör-det-själv) Vill dock tillägga att på min -97 är det små torx (T10??) såväl bakom volym ratten som dom två två blanka skruvarna ( som skall släppas ca 200 varv för att få ut kasett/CD spelaren Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Förresten vad blir det i stället?? *Nyfiken* Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
runtp |
tack för det..tyvärr blir det inget spännande utan saken är den att jag inte har cd och det vill man väl ha.så jag funderar på en enkel cd om jag hittar någon annars blir det en alpine cd växlare med mp3 funktion..lutar mest åt en växlare faktiskt.synd att det är så sunkiga högtalare orginal bara.får forska lite på området.har bara haft bilen 1 vecka.kanske går att byta ut. |
|
Jag har Sony CDX-T69 med interfacebox funkar fin fint, kostar ca 3000:- på www.sonicinside.com Lyxlirare väljer Sony CDX-T70MX som är identisk men spelar MP3 Alpine är snäppet dyrare.... Högtaleriet fixas på följande sätt: Länk Lycka till!! Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.