|
|
|
|---|---|
|
Är en nöjd 525ix-ägare (nu med nya stötdämpare fram), men eftersom jag hade diesel-Merca tidigare så går det väl inte komma undan att det känns dyrt att tanka bensin...så jag har lite smått börjat fundera på att byta mig en TDS i samma prisklass istället. Har läst runt lite och vet att pumpen är ett erkänt problem, men hur är det med toppen? Är det ett samma utsträckning? Är man totalt idiotisk som funderar i dessa banor? Det blir ju billigare men jag lär ju tappa en del av ix:ens körglädje trots att jag ser ett KCR-tillskott närmast som ett krav i en TDS... Är det nån skillnad motormässigt på 525:ans och Opel Omega'ns dieselmotor (förutom intercoolern)? | |
|
bmwn har väl mer effekt än opeln också Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid plats till en stor kall öl... /Stefan F |
|
|
jomen det beror väl på ic'n? eller? tänkte att 525td och omega 2.5td borde vara jämförbara, det är väl 115-hästare bägge? |
|
|
jag kna säga såhär att jag skulle rekomendera en 525 tds. jag hade en diesel merca förut och den var slö sen köpte jag min 525 tds som jag har nu och blev mycket nöjd. har desutom monterat ett motornord chip till den och bilen blev mycket rapp för att vara en diesel. så min rekomendation är att köpa dig en tds. |
|
|
Har varit å provkört en TD (dvs. 115hk), visst var den väl ok, men nog är det en TDS jag ska ha! Booonie: Är det du som har en Blå-metallic till salu på blocket? Byter gärna med dig ;) |
|
|
Har inte Opeln 130hk? Kanske minns fel, men konstigt nog så ska de hålla sämre än motorerna som sitter i bmws bilar?! Nån som kan bekräfta? Kör ofta morsans 325tds, och jag kan rekommendera motorn iaf, den känns rapp och bilen går mjukt med den osv. //mvh Simon |
|
|
jo det är jag. var de du som ville byta mot 525ix? ska nog behålla min skönhet:) |
|
|
Xtracrispy: Ja, jag har hört samma sak om Oplarna..att de håller sämre av nån anledning!? Booonie: jo, tänkte att fråga kan man väl alltid... ok, ångrar du dig så hör av dig! :) |
|
| alltid värt ett försök:) | |
|
ja, opeln har har 130 hästar. men den har även intercooler (många verkar tro att det är skillnaden mellan bmw tds och omegan) jag har hört att det är en annan topp i omegan, därav de 13 kusarna mindre än tds:en |
|
| Aha okej, är det kanske även därför som Opeln enl. ryktet har hållbarhetsproblem? Eller har även BMW dessa, fast det pratas tyst om dem just för att det är BMW? | |
|
keihin: nå har hittat dig någon tds ännu då? kanske har nått som intresserar dig isåfall. |
|
|
booonie:så det vart en bmw diesel till helgonet |
|
|
jo det blev som det:) hehe fast nu blev d e automatare:) mycket skönare än manuell |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.