AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.341

BMW 750 vs. Ausi S8

Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Då kan jag glatt meddela att Audi S8 aut inte har en chans mot E38 750 :) Vi raceade en 3-4 ggr med samma resultat. Hamnade efter direkt vid start och släntrade efter mer och mer... Jag som varit säker på att det skulle bli tvärt om!
Det var inte en A8 då? S8 borde vara snabbare än 750.

/Lazze
Länk
Nya S8:an kommer sommaren 2005!

V8 med 2 turboaggregat blir det i nya S8:an vilket ska ge ca 550hk = Nya M5:an får passa sig, grabbarna på Ingelostadt Ska köra över nya M5:an är det tänkt som.

Mvh Dragolito
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Lazze: Hehe nädå det är en S8... känner ägaren mycket väl.. han var helt förstörd efteråt :) Tror det är en -98a.
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
S8 har inte en chans jag har provat.

Men Audin har ju fyrhjulsdrift, klart den hamnar efter. Kör en regnig dag så får ni se...

Men jag hade nog trott att resultatet skulle bli det motsatta, grattis BMW!
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
De va just blöt de va.
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Jo S8an tappar nog mycket i quattron, men sen kanske det har att göra med att V12an använder gammal 2-ventils teknik vilket väl brukar ge mera skjuts på låga varv. Vet inte heller hur Audins vrid och effekt kurvor ser ut. V12 är ju trots allt V12.. man kan nog inte bara jämföra HK mot HK.
Dragolito:
S8 är ju inte tänkt som någon direktkonkurrent till M5, lär ju väga en hel mer med tanke på e60 M5 använder sig av mycket lättviktsmaterial. S6, RS6 och RS6-Plus är väl mer i M5'ans "range" isåfall. Audis A8 serie är ju mer motsvarigheten till BMW's 7-serie.

/Wille

__
Bilen: Länk
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
S8an är ju egentligen en lite märklig modell.. en stor komfortbil med lika stötig gång som en M3a men ändå inte snabbare än BMWs landsvägskryssare....

WilleW: Lättviktsmaterial... Dom har väl aluminium till hela karossen på A/S8. Men visst är ju S8an ett betydligt större bil än M5.. som sagt, märklig modell...
WilleW: Jag förstår att S8:an inte är i M5:ans "range" som du kallar det men jag menar acceleration-raktframmässigt, Audin kommer att krossa det mesta, även monstermercorna!

Tänk dem som ger sig på att trimma S8:an? då snackar vi 700hk till 750hk + 4-krafsdrivning :)

Mvh Dragolito
Jo bara med uppställt ladd. lär man kunna få ut en hel del pulver ur den...i en diskret direktörförpackning :) trevligt...
Jo lättliktsmaterial... nya A8 väger väl i grundutförande 1935kg medan nya M5 väger 1775 kg, sedan tar ju 4hjulsdrift bort lite effekt också...
Audi gör riktigt trevliga bilar, jag skulle kunna tänka mig en A3 3.2Q Sportback :)

/Wille

__
Bilen: Länk
750 bör dock jämföras med Audi A8 W12, då såtter det ju liknande motorer i. Någon som har en uppfattning om hur en sådan kamp skulle sluta?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tror knappast den rår på monstermercorna så som S65 AMG :) Däremot kommer förmodligen nya S8 bli en trevlig bil som jag förmodligen hade valt över någon bil i BMWs nuvarande 7-serie sortiment. Snygg, snabb och med ställbar fjädring förmodligen inte allt för stötig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.