|
|
|
|---|---|
535power |
hej jag har en 535:a från 89 som gått 25000mil rätt så ofta på låga varv har den en tendens att hacka till de här problemet har bara komit sådär har inte rört nått i bilen den har gått fint innan men nu hackar den på låga varv och tomgången ja trodde de va tomgångs motorn först så ja smorde den och sen vart de bra ett tag men sen börja den igen hjälp!! |
|
Kolla så att du inte har hål i några slangar, när har du bytt tändstift/tänddelar sist på bilen ? Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid plats till en stor kall öl... /Stefan F |
|
535power |
för ca 200mil sedan satte ja i beru platina stift som ska hålla 10000mil och nytt fördelarlock och rotor men ja undrar om de kan va så att beru stiften är dåliga för ja har ett gäng bosch super tändstift gjorda för bmw som gått ca 1700mil |
|
Dom stiften som du har är bara skit,köpte nya sådana,fick ta ut dom efter en vecka,skruvade i NGK funkar nu som det ska. |
|
535power |
så de kan va så löjligt att mina stift gett upp i så fall sätter ja i mina bosch |
535power |
ja bytte till bosch tändstifen och smörjde tomgångs motorn betydlig skilnad hackar inte längre |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.