|
|
|
|---|---|
|
Vet någon vilken lampa BMW använder till sina xenonlampor. Jag tänkte mest om det är en 4100k-lampa (vitt sken) eller en 5000k-lampa (ljusblått sken). Jag tycker mina lampor lyser mer blått än vitt. | |
|
BMW använder Philips eller Osram, ljusfärgen ändras en del under de första c:a 100 timmarna för att sedan stabiliseras till vitt. Därefter sker en mycket långsam förändring mot blått men det handlar om flera tusen timmmars driftstid så man märker det knappast om man inte jämför med en ny (inkörd c:a 100 tim) lampa. FP |
|
| Folke vet du vilken kelvin dessa lampor har? | |
|
Hittade svaret själv: What color HID is best, you might ask? There is a general trade-off with HIDs – form vs. function. While the best light output comes from about the 4300K light range – the 10,000K light range is the most visually appealing. Generally, the rule is that the higher up in the color spectrum you go, the less Lumens (and more colorful glare) you get – which explains why 4100K - 4300K is the DOT approved and OEM selected color range. Usually, 5000K-6000K is the “happy medium” range where customers see benefits in both color and light output over a halogen bulb application. However, it is important to note that as you go up in Kelvin, most of the bulbs used do not last as long as their stock/OEM counterparts (rated at 4100-4300K) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.