AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
456

Avkörd vipparm på 325-88

gr
40
gravol
3,0 Cs -75
325 iXA -88
Tjena
Har lyckats köra av en vipparm på avgassidan och undrar om det är farligt för motorn (annat än att den går halvdant) att köra bilen hjälpligt tills det finns tid att byta den. Jag har plockat ut den avslagna delen. Är det kanske bättre att rycka den tändkabeln och köra på 5 cylindrar. Inget av alternativen är förstås bra, det förstår jag men är i stort behov av att kunna ha bilen i några dagar. Tacksam för svar...
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Jag skulle ju inte rekomendera att köra med den.....men jag körde av en vippa på ner till stockholm en gång....körde ner och hem(ca 40 mil).....bytte när jag kom hem, allt hade dock klarat sig på min.

MVH Robban
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Har du otur och den bakskjuter mycket så kan "vingarna" på den cylinderns spridare smälta och då inte fungera 100% som den ska! Jag råkade ut för detta på min gamla 325, fick byta spridare och bara en spridare kostade 1200kr!

Men som ovanstående person säger, så skulle jag inte rekomendera detta.
svintoleffe
Måste du köra, då sak du dra ur tänbdkablen o spridar kabeln.
Iannat fall så rinner bensinen ner i oljan, o det är inge bra.

I värsta fall, sen när du har bytit vippa, sitter o kör jätte glad.
Så kan det hända som det hände mig.

Det blev total ras, det hade nog blivit en spricka i ventilen när vippan slog av.

Så vcentil hatten ramlde ner på min kol, o knackade hål på allt, ingen trevlig syn.

Har kort på hur dte ser ut, om någon vill se.?

MVH Leffe
gr
40
gravol
3,0 Cs -75
325 iXA -88
Tackar för snabba svar.
Historien fortsätter här: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.