AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
548

Camberjusteringen fastrostad

Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Vad trött jag blir..

För en månad sen så lämnade jag in bilen för att justera cambervinkeln på bakhjulen. När jag kom för att hämta bilen hade gubben inte gjort något åt cambervinkeln, "du får åka till bmw, jag vet inte hur man gör".. Men jag fick ändå betala 640:- för framhjulen som iofs hade rätt värden redan innan.

Lämnade sedermera in bilen på BMW, när jag hämtade den idag låg ett papper i bilen där det stod "camberjusteringen fastrostad", igenting hade ändrats.. 2000:- kostade det.. (nu ringde jag och jag skulle återkomma på måndag, så det kanske löser sig med det monetära?)

Frågan är:

Vad är camberjusteringen? Går den att byta och isf. kostar det skjortan?

MVH Henrik
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Det är bulten som sitter ute vid hjulen på nedre bärarmen, rostar fast så den inte går att få lös. Det sitter excentriska brickor på den så när man lossat muttern så vrider man bulten för att justera (avlångt hål i bärarmen). Hade samma problem, men med gassvets,vinkelslip,rostlösning,mutterspräckare och Stora hammare lossnade det. Fick köpa nya bultar efteråt.

----BMW ///M3---
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Slå inte för hårt då kan leden gå sönder!!!

----BMW ///M3---
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
gassvets,vinkelslip,rostlösning,mutterspräckare och Stora hammaren.

Kanske lika bra att tejpa fast en handgranat =) ?

Det får vänta då tills jag får låna farsans svets.. skönt att det bara var en bult iaf och inte en massa annat skräp..

Tack för hjälpen..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.