|
|
|
|---|---|
| Var kan jag köpa rails till min e34 touring? Varken micro eller mekonomen har, och jag vill INTE ha dropplist | |
| Eftermonterade rails,,,låter som en typisk BMW-verkstadsgrej | |
| Mmm... och det kostar 3500:- på bmw, . | |
|
Du kan kanske pröva i Danmark på Länk. Dom har både nya och begagnade delar med OK priser på en del saker trots frakt mm. |
|
|
Vad ska du med rails till?? Köp vanligt takräcke (Thule) på Mekonomen (ca 6-700:-) om du skal ha tak box eller nåt.. Och ni kombi nissar... fyller era rails nån funktion mer än estetisk och som hantag när man sopar av snön? |
|
|
Mina rails fyller massor av funktioner. Jag tycker det är snyggt. Det är bra att hålla sig i när man sopar snö, det är ett extratillbehör till att pricka av i listan, men framförallt det är ett enkelt och säkert sätt att fästa takbox eller liknande på om man i likhet med mig ofta använder sådan. |
|
|
Jag är skeptisk.... Snygg tja.. Smaken är ju som baken, delad.. Men fästa saker i...hmmmm vanliga bågar funkar oftast bättre enl mitt tycke (3 kombi med rails har jag haft dock ej BMW...) jag tyckte det var mest ivägen faktiskt:bred takbox så hamnar balkarnasfästen ofta under boxen, visslar ibland, svår tvättat Faktum är att jag ALDRIG skulle betala extra för rails för att det är praktiskt... utan snarare betala 1000:- för att slippa på den kombi jag går och lurar på att beställa.. |
|
| Länk. finns inte... | |
| Den var tydligen överbelastad när jag gick in först, nu funkar den. | |
| Detta är ett ingrepp som de experter jag talat med (bl a Autosport) INTE rekommenderar. Inte ens om en BMW-verkstad gör det. It fucks up hela galvningen av taket och risken för rostangrepp blir stor. Dessutom är det mycket svårt att återmontera innertaket så att det ser ut som tidigare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.