|
|
|
|---|---|
Dorian |
Tjena! Hur kan man avgöra om kopplingen e sliten ? finns det något sätt ? Hur ofta bör en koppling igentligen bytas på en M5(e34) ? Påverkar en sliten koppling prestandan på bilen ? Min koppling tar inte förrän vid slutet.. betyder det att den e slut ? Tacksam för alla svar! |
|
kopplingen är slut när den börjar slira... ganska enkelt... |
|
Dorian |
Någon annan som kan svara på dom andra frågorna ? |
|
Hej. Du kan justera kopplingen så att den tar tidigare. Det behöver inte betyda att den är slut. Ett tips för att kolla om kopplingen är slut är att köra ca 100 km på femman. Trampa ner kopplingen och varvar upp bilen och släppa ner kopplingen igen. "Greppar" kopplingen snabbt utan att slira, så är den inte slut. Kopplingen byts bara när den är sliten. Inga intervall finns. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| hur mycket får man pynta för eventuellt kopplingsbyte? | |
| GURR: Vet inte på M5 faktiskt men en polare med M3a bytte nyligen. ca 2500-3000:-. Borde ju vara nästan samma till M5. Mitt urtrampningslager börjar tjuta lite. Någon som har en aning om vad ett sådant kan kosta?? | |
Dorian |
En ny koppling kostar 7000:- inkl arbetet hos min närmaste BMW verkstad. |
|
det var ju inte så jävla svettigt. tacktack |
|
|
dorian.. va haru för färg på bilen? originalfälgarna kvar? vet du hur många svensksålda 95:or det finns? |
|
Dorian |
Min M5'a e Diamantsvart met.Jag har orig fälgarna nu på vintern.Till sommaren ska jag köpa 19" BBS Le Mans. Det vet jag faktiskt inte, med det kan ju inte finns så många :) ///Dorian |
| dorian.. mastigt. | |
xerox11 |
Undrar hur många av er som har en M5 eller är det någon som vet hur många M5:or det finns reg.I sverige om man läser alla inlägg så har alla en M5-M3 för det finns inte så många reggade i sverige Touring Power |
|
påstår du att folk ljuger om va dom har för bilar...? /Jonas M3 E30 |
|
|
Tjena,jag har en M5-touring-93 mvh/daniel M5 POWER |
|
|
Tjena, Jonbacken Jag har också en M5 touring, en 93:a det med faktist! C.S |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.