|
|
|
|---|---|
| Det slog mig häromdagen att det nog är ganska dryga böter om man inte hat någon kat på bilen, någon som vet hur mycket? Var köper man en 3" universal met. kat någonstans? Någon som vet om det finns någon firma i sydskåne som vill bygga ett helt system? | |
|
www.rakaror.o.se i GBG har nya katalystatorer för 1600 Kr (Sportkat för 2900kr). |
|
|
Joxxe: Om man kör utan katalysator så anses det som är ett miljöbrott där bötesbeloppet ligger på 10000:- kr. Ferrita kanske jag rekommendera dig om du är ute efter racekattar och avgassystem, mycket hög kvalitè. MVH / Jacob |
|
| Jag har hittat en 3" sportkat på katalysatorteknik.com, 1850kr vill de ha, någon som provat den? | |
|
Det finns inget fastställt bötesbelopp på att köra utan katalysatorn. Bilen ska föreläggas om kontrollbesiktning, ingenting mer. Det finns en möjlighet att polisanmäla dig för förseelsen, du kan då komma att åtalas för miljöbrott. Påföljden kan bli en miljöstraffavgift på i runda slängar 10000-20000:-. Detta är dock mycket ovanligt... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado: Men jag vet att det inte är en omöjlighet ;) MVH / Jacob |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.