|
|
|
|---|---|
|
Bakgrundsbelysningen till värme- fläkt- och fördelningsvredet har slutat fungera i min 316 Compact -99. Belysningen i knapparna för Ac m.m fungerar. Förmodar/hoppas att man kan klara ett lampbyte själv, kanske man kan komma åt lampan om man monterar bort stereon? Tacksam för tips! | |
|
Va, ska det finnas det bakgrundsbelysning? Har nog aldrig fungerat på min Compact -00 i alla fall.. Löste du det förresten? /Johannes |
|
|
Mina har också lagt av på min compact. jag tror de bara ta bort stereon och så sitter hela fronten med clips. ska testa i morrn =P MVH Patrik |
|
|
Min är inte helt sönder, för den funkar ibland. Men det är rejäl glappkontakt nånstans.. /Johannes |
|
|
Jag skakar liv i en riktigt gammal tråd här, eftersom jag har det här problemet också. Har nu köpt ny glödlampan, men har dock inte kommit underfund med hur man får bort panelen. Det sitter två stjärnskruvar bakom fläktreglagen, men förmodligen måste man få bort radion också. En snubbe på BMW sa till mig att det kanske räcker med att få bort radion, då kan man komma åt lampan ovanifrån. Är det nån som har lyckats så får ni gärna beskriva hur. |
|
|
Det räcker med att ta bort radion för att komma åt glödlampan! Här finns en skiss: Länk |
|
|
Ok, då satsar jag på det, tack! Sen kommer det en trickigare del - byta glödlampor i instrumenthuset... men det vet jag iaf hur man gör :-) |
|
| Du tar ut stereon och sen sitter det två skruvar i toppen och två "hakar" i underdelen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.