|
|
|
|---|---|
|
som rubriken lyder e det ett jäkla jobb kanske smartare att köpa en begad låda vad tycker ni m50b25 vågar man inget så vinner man inget!!!!!! | |
|
byt låda istället...blir omänskligt dyrt att byta synkringar i din befintliga, tyvärr MVH Johan K |
|
|
kostar dig mellan 5 och 10.000 att få växellådan renoverad. Du kan inte fixa detta själv utan specialverktyg. ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
ok tack för svaren jag får börja med att byta ojla har hört här på ap att det kan hjälpa mot skrap när man växlar vågar man inget så vinner man inget!!!!!! |
|
|
att byta olja hjälper inte mot skrap! Att det skrapar innebär att du har en eller lfera kassa synkringar, hade du däremot haft en trögväxlad olja hade det kunnat hjälpa med oljebyte ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
Prova med Red Line växellådasolja, den bygger en tjockare oljefilm och minskar friktionen i lådan, växellådor som har problem med dåliga synkringar brukar bli bättre, naturligtvis inte som ny men oftast alltid en förbättring. Så häll i Red Line MTL, den tror jag ska vara för din bil! Men det finns lista för alla modeller vad för olja som ska i, men ganka säker på att det är MTL du ska ha! Men räkna med att du måste köra kanske 100 mil innan förbättringen märks, jag har erfarenhet av Red Line o talat efter egna efarenheter av just den olja och dess effekter! Dom som tvivlar på mig har inte provat Red Line! ///Magnus |
|
|
ok har byt olja nu men men ingen skilnad får prova med red line o se om det blir nån skillnad vågar man inget så vinner man inget!!!!!! |
|
|
ACAB: Det enklaste sättet att bli av med skrap är ju att dubbeltrampa =) Mvh / Stenback |
|
|
lär mig en bra teknik så det går fort att dubbeltrampa mellan 2-3an så behöver jag ju inte byta låda det tycker jag va en ganska billig lösning vågar man inget så vinner man inget!!!!!! |
|
|
ACAB: Ja det finns väl inga genomvägar när det gäller dubbeltrampning. Du får väl finslipa tekniken helt enkelt. Mvh / Stenback |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.