|
|
|
|---|---|
|
Har ett litet el-fel som bråkar med mig hela tiden. Ibland när jag ska starta bilen så finns det ingen gnista alls. När jag sedan vrider nyckeln från 0 till läge 2 ett tiotal ggr så kommer det en jäkla smäll å bilen går igång. Förut hände bara detta när jag skulle starta bilen, men vid senaste blackracet så hände det vid 3 starter. Burnade å värmde som vanligt, stegar in, vid grönt å start så stendör bilen. Mycket irriterande, missade årets repa: Länk Jag kör med Haltech E6M, M&W steg och Sagem spolar. Har kollat alla kablar, men kan inte hitta någon som glappar. Kan det vara steget tro? //Ticco www.ticco.com | |
|
Tändningslåset som strular?` Efter tändningslåset kommer Färdatorboxen som har ett relä som kortsluter strömmen beroende på om du har kod-spärrat bilen. Detta kan strula ibland. Alltså den gröna kabeln som TRIGGAR orginal reläerna ut från motorkontakten. Kolla så du har ström där när du upplever detta problem, isåfall är det inte något fel på haltechet. |
|
|
Ticco har ingen färddator. 5/56 i alla kontakter brukar lösa den här typen av problem. Länk |
|
|
Mm, oki då tippar man på tändningslåset isåfall OM det inte finns ström ut till dina reläer.. |
|
|
Nja, tändlåset är uteslutet. Kör med brytare och start knapp så tändlåset är borta. Felet var både före och efter omkopplingen. //Ticco www.ticco.com |
|
|
OKi... Vet att stegen kräver BRA jord och mycket ström.... Kolla så du inte har ärgning på kablarna där... |
|
|
Ok, får testa med 5-56. Så jäkla jobbigt när tändningen kommer tillbaka, smäller ganska ordentligt. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ok, får kolla kablarna "igen".. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Blir snart galen!... Nu har jag sprayat alla kontakter, klämt till alla kabelskor å dyligt men problemet kvarstår. //Ticco www.ticco.com |
|
|
brorsan hade exakt ett sånt fel på en gammal 9k turbo. Gick kanon sedan bara stopp ingen gnista, sedan poppade den igång efter ett tag och gick bra igen. Det visade sig vara en tändspolen som blev skum när den var varm. Nu har väl du inte en sedvanlig tändspole men någon av tänddelarna verkar ju jäklas på samma sätt. //M "Man skall sikta mot stjärnorna, då når man iallafall trädtopparna" andra bilar:Saab900T16@TD04 |
|
|
Jo jag misstänker att det är min tändförstärkare... //Ticco www.ticco.com |
|
|
Hade oxo det felet på en gammal E30... Det var tändspolen när den blev varm. Länk www.reptil.nu |
|
|
Ah... Nu rullar det igen :) Felet var en kabel som glappa mellan Haltech'n och tändsteget. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Har du något tips om var man hittar Sagem spolar, och vad har du för m&w steg? 3 kanaligt eller? |
|
|
Sagem spolar hittar du hos din lokala Volvo handlare. Ja, jag kör med ett 3 kanaligt steg. //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.