AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.146

Vågar man importera en M3:a från USA?

Po
1
Pontus F
323Ci -00
Jag har tittat lite på bilar i USA och kommit i kontakt med en firma i Chicago som verkar seriösa det lilla jag har pratat med dom. De har en M3 -03 som gått ca: 2400 mil med SMG och i övrigt väldigt bra utrustad. Skulle få den till Tyskland med tyska reg. papper och "omgjord" för europa för ca: 350000 kr, kan detta vara en bra affär??? Är det någon som har några synpunkter runt detta???
Verkar lite för bra för att vara sant, 350000 låter billigt bara som den står i usa, att dom då betalar frakt och bygger om den för europa verkar skumt.
De
382
Dekker
323i -82 Projekt
316 -85
Man kan nog våga?

Kolla just upp, tydligen kostar en M3a ny i USA $47 795.
Det betyder att de kostar 352 000 kr nya i USA.

Liiiten skillnad mot de 536 000 kr dom skall ha i Sverige.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Har inte USA modellerna klenare motor? Har läst ngt om det här iaf, ngn som kan bekräfta?

/Christofer
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Hubbe325;

Mig veterligen inte på E46, bara E36 (240 hk).
Varför skulle de exportera den tillbaks till Europa och omregistera den här om det inte var något konstigt med bilen eller affären!?

En E46 M3 kostar i USA $48000 i basutförande utan någon extra utrustning plus ca $1000 i bensin skatt plus lokal moms och avgifter.

Detta ska jämföras med 47500 Euro plus moms eller 442 000 SEK plus moms. Sen skiljer det också på grundutrustningen i USA, Tyskland och Sverige.

/RS2
Enligt bmwusa.com så har M3 -05 333 hk, alltså 10 hk mindre än EU-versionen. Vridet är enl samma källa 262 lbft, vet inte riktigt hur mkt det är uttryckt i Nm.

Länk

MVH
Det är skillnad på SAE (USA) och DIN (Europa) hästkrafter! E46 M3 har exakt samma motor förutom katalysatorerna och motorstyrningen som tar ca 5 hk på USA bilarna.

/RS2
De
165
DeWa
328iAT -96
262 lbft = 355 Nm

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
ok, då var det E36 M3:orna som skilde sig rejält då.

/Christofer
Kolla nog så att "till Tyskland med tyska reg. papper " innebär intullad och inmomsad i EU, annar blir det något dyrare....

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
cane
Lyssna på gasar magnus, tror inte du kan regga in en USA bil om den inte kommer som flyttgods efter utlandsvistelse.... i vart fall inte till en vettig kostnad. Jesperado kanske vet säkert?

Dessutom skulle jag nog vilja se en sådan bil innan man slantar....
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Kolla www.vv.se (vägverket) som har all info. USA import är lika enkelt som import från EU.
Själva besiktande är nog inga problem,problemet ligger nog mera på tull och moms frågan....

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
cane
OK, kanske var gammal ordning att det var svårt att regga in USA bilar som ej kommer som flyttgods.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.