|
|
|
|---|---|
| Jag har tittat lite på bilar i USA och kommit i kontakt med en firma i Chicago som verkar seriösa det lilla jag har pratat med dom. De har en M3 -03 som gått ca: 2400 mil med SMG och i övrigt väldigt bra utrustad. Skulle få den till Tyskland med tyska reg. papper och "omgjord" för europa för ca: 350000 kr, kan detta vara en bra affär??? Är det någon som har några synpunkter runt detta??? | |
| Verkar lite för bra för att vara sant, 350000 låter billigt bara som den står i usa, att dom då betalar frakt och bygger om den för europa verkar skumt. | |
|
Man kan nog våga? Kolla just upp, tydligen kostar en M3a ny i USA $47 795. Det betyder att de kostar 352 000 kr nya i USA. Liiiten skillnad mot de 536 000 kr dom skall ha i Sverige. |
|
|
Har inte USA modellerna klenare motor? Har läst ngt om det här iaf, ngn som kan bekräfta? /Christofer |
|
|
Hubbe325; Mig veterligen inte på E46, bara E36 (240 hk). |
|
|
Varför skulle de exportera den tillbaks till Europa och omregistera den här om det inte var något konstigt med bilen eller affären!? En E46 M3 kostar i USA $48000 i basutförande utan någon extra utrustning plus ca $1000 i bensin skatt plus lokal moms och avgifter. Detta ska jämföras med 47500 Euro plus moms eller 442 000 SEK plus moms. Sen skiljer det också på grundutrustningen i USA, Tyskland och Sverige. /RS2 |
|
|
Enligt bmwusa.com så har M3 -05 333 hk, alltså 10 hk mindre än EU-versionen. Vridet är enl samma källa 262 lbft, vet inte riktigt hur mkt det är uttryckt i Nm. Länk MVH |
|
|
Det är skillnad på SAE (USA) och DIN (Europa) hästkrafter! E46 M3 har exakt samma motor förutom katalysatorerna och motorstyrningen som tar ca 5 hk på USA bilarna. /RS2 |
|
|
262 lbft = 355 Nm |
|
|
ok, då var det E36 M3:orna som skilde sig rejält då. /Christofer |
|
|
Kolla nog så att "till Tyskland med tyska reg. papper " innebär intullad och inmomsad i EU, annar blir det något dyrare.... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
cane |
Lyssna på gasar magnus, tror inte du kan regga in en USA bil om den inte kommer som flyttgods efter utlandsvistelse.... i vart fall inte till en vettig kostnad. Jesperado kanske vet säkert? Dessutom skulle jag nog vilja se en sådan bil innan man slantar.... |
|
Kolla www.vv.se (vägverket) som har all info. USA import är lika enkelt som import från EU. |
|
|
Själva besiktande är nog inga problem,problemet ligger nog mera på tull och moms frågan.... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
cane |
OK, kanske var gammal ordning att det var svårt att regga in USA bilar som ej kommer som flyttgods. Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.