AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
610

"Tätningmassa" vid tanklocket E39 - original?

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Som de flesta säkert känner till så är E39:an utrustad med fågelbadet innanför tanklocket. Det finns mängder med inlägg om detta på forumet.

Men min fråga gäller en slags "tätningsmassa" som tycks vara applicerad längs hela skarven när man öppnar locket. Det hela ger ett ojämnt och utsmetat utseende som det därefter har lackats på. Min fråga är om detta är original på de tidiga E39:orna? I det här fallet rör det sig om en 97:a touring. Jag hoppas att ni förstår min beskrivning. Problemet är att jag har inget att jämföra med. Ni som har E39:or, synpunkter tack!
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Ok, det verkar ha löst sig. Som jag förstår det så skall det vara helt slätt original. "Tätningsmassan" tyder på att någonting är åtgärdat, vilket nödvändigtvis inte behöver vara något negativt. Men något att vara observant på. Tack för privata mail med bilder.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det var så lite så :)) Det är nog så att någon har slipat bort den traditonella rosten och målat om och det kan man ju göra på olika sätt men behöver inte vara nått negativt.
En rostfälla som de flesta bruksanvändabilar råkar ut för om bilen förvaras ute i regn o rusk året runt.
Jag har för vana att alltid stoppa in ett skinn som suger upp vattnet efter tvätt och har bilen stått ute i regn kollar jag alltid upp så att det inte står vatten innan för luckan.

///MVH Hasso
Länk
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Det är lite störande med fågelbadet... är detta åtgärdat i E60 ?

BMW4EVER!
---
Min E39:a: Länk
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Icket: Det roliga var att det var det första jag kollade när jag såg en e60 för första gången, och ja, det ser ut som alla ingenjörer hos BMW har slagit sina huvun ihop nu för en gång skull och löst fågelbadsproblemet!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.