|
|
|
|---|---|
|
Är de nån som har åkt fast i Lundby Tunneln(Göteborg) sen dom satt upp fartkamerorna? åkte förbi 2 st idag i 140 km/h hände inte ett piss, inga blixtar ingeting. ___ låter mer än de går :D | |
|
jag har sett att kamerorna i tunneln tagit bilder på andra bilar... sen hålla 140 på 70 väg i stan är nog inge bra.. 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
raisedfist; det är bara en av skåpen som är laddad med kamera åt gången, dom skiftar den då o då. Moral-mugge; helt rätt...men ska man göra det någonstans är en tunnel sent på kvällen (ingen trafik) relativt bra. Inga fotgängare mm. Har själv fina akustikminnen från Lundbytunneln, nedcabbad i c. 180 med M3:an...innan kamerorna kom till! .-) |
|
|
Jag har inte sett någon kamera i något av skåpen på ett bra tag, och jag kör där varje vardag. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| jag har aldrig märkt av att de har tagit någon bild och då har jag kört i båda rören samma dag och sett andra bilar hålla högre hastighet än tillåtet! | |
|
mugge, jag jobbar kvällsskift så när jag åker hem e jag ensam i tunneln så om jag smäller så e de bara jag som får "betala". ___ låter mer än de går :D |
|
|
När man blåst förbi både kamera 1 (utanför tunneln) och kamera 2 (halvvägs in i tunneln) så är det fritt fram tror många. Så så så... sakta i backarna. Jag såg för några veckor sedan polisen stå med laser i servicefickan efter kamera nr 2. Vid tunnelutfarten stod två MC-poliser beredda att haffa fortkörarna. Gör det med stil. |
|
|
ausgarius: hur ofta e de polisen har kontroll i tunneln när dom redan har kamror där?? ___ låter mer än de går :D |
|
|
Hur ofta de har fartkontroll? Det vet jag faktiskt inte men det är definitivt INTE för att ge dig fortkörningsböter de står där, utan för att ta fortkörarnas körkort. Om det bara är böter de vill dela ut så duger plåtkamerorna utmärkt. Det är ditt kort de vill åt... det smäller högre i statistiken. Gör det med stil. |
|
|
De kan ta lappen om man blir plåtad oxå. Jobbarkompisen blev av med sitt i två månader efter att ha blivit plåtad. |
|
|
Jag har sett polisen öppna en av plåtkamerorna i tunneln som går mot bron för att ta ut kameran. Så visst finns det en kamera i dessa, frågan är bara var eftersom de flyttar kameran. Jag gör som många andra, drar på efter kamera nummer 2 i tunneln. ;-) Men visst är de smarta att ställa sig inne i tunneln och ha kontroller, men frågan är hur hälsosamt det är för dem att stå där länge. Jag har hört att en blev av med kortet då de stod utanför tunneln och mätte precis när han körde om en annan bil inne i tunneln (han höll samma hastighet ut ur tunneln) så kortet rök på plats en bit efter tunneln. ...så visst förekommer det kontroller i eller i samband med tunneln. ;-) /Hammar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.