AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
512

Fråga angående bromsbelägg!

Tjo!

Nu är det så att lampan som varnar för att bromsbeläggen är slut har börjat lysa! Så jag rev ner oket för att kolla hur mkt det är kvar! Å för mig verkar det som om det är en bit kvar på beläggen, eller har jag fel....kolla in länken

Länk

så jag funderar på om de bara är mina batterier till si kortet som håller på att ge upp eller om det är så att beläggen börjar ta slut!?

ha de så gött där ute!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det finns indikator vänster fram och höger bak, jag antar att du har skivor även bak. Kolla beläggen bak också.
Skulle kontakten til givaren bli dålig så tänds lampan, det kan ju även vara det felet.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
nope, har bara skivor fram!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
OK, 318iS 16V har skivor bak.

Kolla ledningen och kontaktstycket, du kan prova att bygla för att se om lampan slocknar.

Erik

___
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Lampan tänds i god tid! det går att köra ett bra tag till beroende på hur mycket du bromsar.
Själv kör jag mest långa landsvägssträckor & körde mer än 1000 mil innan jag bytte på min 318iS.
Men det är ju en billig historia att byta, så gör det innan det börjar "äta" på skivorna.

Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
för mig var det att jag hade nya skivor fram bak plus nya belägg...och monteringssats....det ville i allafall inte fungera....vart det och ta bort lampan...

///325///
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
JONTEP: Kolla bilden och du ser att det är långt kvar innan indikatorn går i skivan.

Erik

___
Erikw: jag tycker också det verkar vara en bra bit kvar tills indikatorn går emot! Kan vara så att kontakten är pajj eller något i den stilen!

Tack för svaren!
Erikw: jag tycker också det verkar vara en bra bit kvar tills indikatorn går emot! Kan vara så att kontakten är pajj eller något i den stilen!

Tack för svaren!
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Erikw: Min såg likadan ut när lampan tändes!

immer: som erikw säger, testa att bygla eller mät belägget med ohmmeter.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.